Πώς να σχεδιάσετε την πρώτη σας συσκευασία
Ο σχεδιασμός της συσκευασίας ενός προϊόντος απαιτεί να κοιτάξετε το σχέδιο μέσα από τα μάτια του καταναλωτή. Η συσκευασία πρέπει να ξεχωρίζει από τις συσκευασίες άλλων παρόμοιων προϊόντων στο ράφι και επίσης να μπορεί να στοιβαχτεί στα ράφια και τις αποθήκες των καταστημάτων. Περίπου 30.000 νέα καταναλωτικά προϊόντα λανσάρονται κάθε χρόνο, με το 95% αυτών να αποτυγχάνει. Ο ανταγωνισμός με χιλιάδες άλλα νέα προϊόντα σημαίνει ότι ο σχεδιασμός της συσκευασίας σας πρέπει να προσελκύει ανθρώπους από κοντά και από απόσταση.
Όταν λοιπόν ξεκινήσετε να σχεδιάζετε την πρώτη σας συσκευασία, έχετε κατά νου τις παρακάτω συμβουλές.
1. Κατανόηση του κοινού-στόχου
Σκεφτείτε το κοινό-στόχο σας: πού ψωνίζουν και τι τους ενδιαφέρει; Σε ποια καταστήματα και που μέσα σε αυτά τα καταστήματα θα υπάρχει το προϊόν; Ακόμη και η θέση κάνει τη διαφορά στο σχήμα και το μέγεθος που πρέπει να επιλέξετε για την συσκευασία σας. Πριν ξεκινήσετε λοιπόν να σχεδιάζετε, σκεφτείτε πως θα φαίνεται μέσα στο κατάστημα.
Θα πρέπει επίσης να λάβετε υπόψιν τις πληροφορίες που συνήθως αναζητά ο υποψήφιος αγοραστής πριν την αγορά ενός προϊόντος. Μπορεί κανείς να βρει εύκολα αυτές τις πληροφορίες σε αυτήν την συσκευασία;
Τα ρολόγια Festina έχουν μια από τις πιο ενδιαφέρουσες συσκευασίες που κυκλοφορούν. Ο σχεδιαστής έχει καταλάβει ότι το κοινό-στόχος αναζητά ένα πραγματικά αδιάβροχο ρολόι, έτσι σχεδίασε μια διάφανη πλαστική συσκευασία γεμάτη νερό. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το προϊόν είναι αδιάβροχο με αυτόν τον τύπο συσκευασίας.
2. Σκεφτείτε την παλέτα χρωμάτων του εμπορικού σήματος
Το εμπορικό σήμα έχει ήδη μια παλέτα χρωμάτων. Πρέπει λοιπόν κάθε προϊόν που κυκλοφορεί από αυτό το εμπορικό σήμα να είναι αναγνωρίσιμο άμεσα, με παρόμοια χρώματα και σχεδιασμό στη συσκευασία. Ανεξάρτητα από το πού υπάρχει το εμπορικό σήμα ή το προϊόν, η παλέτα χρωμάτων θα πρέπει να είναι η ίδια για να αυξήσει την αναγνώριση της μάρκας.
Ταυτόχρονα, πρέπει να έχετε κατά νου ότι κρύβεται η ψυχολογία πίσω από τις επιλογές χρωμάτων. Για παράδειγμα, οι άνθρωποι συνδέουν το κόκκινο με την ενέργεια και το πάθος, αλλά συνδέουν το μπλε με την αυθεντικότητα. Αν σχεδιάζετε ένα πακέτο για ένα λογισμικό οικονομικών, το μπλε είναι μια καλύτερη επιλογή, καθώς οι άνθρωποι το βλέπουν ως αξιόπιστο.
Το Windex δείχνει ένα προϊόν αξιόπιστο και κλασικό. Το μπλε χρώμα του υγρού φαίνεται μέσα από το διαυγές μπουκάλι και η ετικέτα έχει βαθύ μπλε χρώμα. Ωστόσο, προσθέτουν και ένα κόκκινο κείμενο για να προσελκύσουν την προσοχή των καταναλωτών και να δημιουργήσουν ενθουσιασμό.
3. Μελετήστε τις τρέχουσες τάσεις στη συσκευασία
Υπάρχουν πολλές καινοτομίες στον σχεδιασμό συσκευασίας προϊόντων. Μάθετε ποιες συσκευασίες ταιριάζουν καλύτερα στον κλάδο σας. Αναζητήστε τρόπους για να ικανοποιήσετε τις προσδοκίες, ενώ εξακολουθείτε να ξεχωρίζετε από τον ανταγωνισμό.
Στην αρχή του σχεδιασμού, μιλήστε στον κατασκευαστή της συσκευασίας του προϊόντος και στον εκτυπωτή των ετικετών σας για το τι είναι δυνατόν από την άποψη της τεχνολογίας. Ορισμένες ιδέες μπορεί να είναι υπερβολικά δαπανηρές για την παραγωγή ή πέρα από τις δυνατότητες του εκτυπωτή σας.
Θα πρέπει επίσης να μιλήσετε με την εταιρεία εκτύπωσης σχετικά με ειδικές εφαρμογές, όπως η χρυσοτυπία και η προσθήκη QR κωδικών ή διαδραστικών στοιχείων.
Η σοκολάτα Manos de Cacao διαθέτει ετικέτες που είναι αρκετά απλές αλλά έχουν μια χρυσή σφραγίδα που τις κάνει να φαίνονται ξεχωριστές και να στοχεύουν στους πιο «ακριβούς» λάτρεις της σοκολάτας.
4. Κατασκοπεύοντας τους ανταγωνιστές
Ξοδέψτε χρόνο μελετώντας άλλα προϊόντα του είδους. Κρατήστε σημειώσεις σχετικά με τη συσκευασία του προϊόντος. Τι σας άρεσε και τι όχι σε αυτή τη συσκευασία;
Μελετήστε το σχήμα της συσκευασίας του προϊόντος και τα χρώματα που χρησιμοποιούνται. Πώς θα ξεχωρίσει η επωνυμία σας, ενώ εξακολουθεί να ικανοποιεί τις προσδοκίες; Να θυμάστε ότι μελετάτε τον ανταγωνισμό όχι για να τον αντιγράψετε αλλά για να διαφοροποιηθείτε.
Εάν δεν έχετε ήδη μια παλέτα χρωμάτων στο εμπορικό σήμα σας, επιλέξτε χρώματα που να έχουν νόημα, αλλά και να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό. Το προϊόν σας πρέπει να ξεχωρίζει στο ράφι ανάμεσα σε μια «θάλασσα» παρόμοιων προϊόντων. Αν έχετε ήδη μια παλέτα χρωμάτων, σκεφτείτε τι μπορείτε να προσθέσετε για να τραβήξετε την προσοχή.
Το ισοτονικό ποτό Revive είναι ένα ποτό που περιέχει βιταμίνες και ηλεκτρολύτες. Υπάρχουν πολλά προϊόντα στην αγορά με παρόμοια συσκευασία, έτσι το Revive ξεχωρίζει προσθέτοντας μια ετικέτα με τονικές διαβαθμίσεις και ζωντανές αποχρώσεις.
5. Εξετάστε πώς αγοράζει το κοινό-στόχος
Ξοδέψτε χρόνο σκεπτόμενοι τις μεθόδους που το κοινό-στόχος σας χρησιμοποιεί κατά την αγορά ενός τέτοιου τύπου προϊόντος. Σε τι είδους καταστήματα πηγαίνουν; Πηγαίνουν σε φυσικά καταστήματα ή αγοράζουν ηλεκτρονικά;
Ο συνολικός σχεδιασμός της συσκευασίας έχει σημασία, ανεξάρτητα από το πού θα αγοράσει ο καταναλωτής το προϊόν. Ωστόσο, σε ένα κατάστημα, ανταγωνίζεστε άλλα προϊόντα και πρέπει να εξετάσετε πώς φαίνεται η συσκευασία στο ράφι ανάμεσα σε όλες τις άλλες. Online, χρειάζεστε μόνο ένα σχέδιο που τραβάει την προσοχή του χρήστη και καθορίζει το προϊόν σας.
Οι σοκολάτες Kiss My Keto κυρίως πωλούνται στο διαδίκτυο, οπότε δεν ανταγωνίζονται υποχρεωτικά άλλες σοκολάτες και σνακ στο ράφι ενός σούπερ μάρκετ. Ωστόσο, ο σχεδιασμός τους εξακολουθεί να ξεχωρίζει χρησιμοποιώντας ένα μπλε παστέλ χρώμα για την σοκολάτα αμυγδάλου. Πολύ λίγες σοκολάτες χρησιμοποιούν αυτό το χρώμα. Σε περίπτωση που θα επιλέξουν να προχωρήσουν με μεγάλη διανομή λιανικής στο μέλλον, αυτό το σχέδιο θα τους βοηθήσει να προσελκύσουν το ενδιαφέρον ανάμεσα σε άλλες σοκολάτες.
6. Κατανόηση γραμματοσειρών και λογότυπων
Οι γραμματοσειρές που χρησιμοποιείτε λένε την ιστορία του εμπορικού σας σήματος. Αν πουλάτε ένα νεανικό προϊόν, η προσωπικότητα της γραμματοσειράς πρέπει να αντανακλά τη νεότητα και τη ζωντάνια. Από την άλλη πλευρά, αν πουλάτε κάτι με σοβαρό χαρακτήρα, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε μια γραμματοσειρά sans-serif και να διατηρήσετε μια σοβαρή προσέγγιση.
Η μάρκα σας θα πρέπει ήδη να διαθέτει κάποιες οδηγίες σχεδίασης και κάποιες γραμματοσειρές που χρησιμοποιούνται συνήθως για το λογότυπο και την επικοινωνία. Ακολουθήστε τα πλαίσια αυτών των οδηγιών, αλλά επίσης επιλέξτε μια γραμματοσειρά που λειτουργεί καλά με τον σχεδιασμό της συσκευασίας του προϊόντος.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε λίγη δημιουργικότητα όταν επιλέγετε να προσθέσετε χρώματα ή να προσαρμόσετε το μέγεθος του λογότυπου. Ωστόσο, τα πάντα θα πρέπει να παραπέμπουν στο εμπορικό σήμα ειδικά σε όσους είναι ήδη οπαδοί αυτών των προϊόντων.
Το τζιν Wild Island έχει ένα λογότυπο με μια διακοσμητική γραμματοσειρά με τη λέξη «Thirst» (δίψα). Ωστόσο, αυτό δεν λειτουργεί τόσο καλά με τον σχεδιασμό των φιαλών τους, έτσι έχουν χρησιμοποιήσει για το υπόλοιπο κείμενο μια απλή γραμματοσειρά sans-serif.
7. Καθορίστε το τι θα υπάρχει επάνω στην συσκευασία
Αφού έχετε στο μυαλό σας ένα γενικό σχέδιο, ερευνάτε τα στοιχεία που θέλετε να συμπεριλάβετε στη συσκευασία. Το γραπτό κείμενο είναι το πιο σημαντικό, ή μπορείτε να το συμπυκνώσετε; Τι εικόνες θα θέλατε να συμπεριλάβετε και πώς συνεργάζονται με τα άλλα στοιχεία του σχεδιασμού; Μην ξεχάσετε ότι κάπου θα πρέπει να υπάρχουν γραμμωτοί κώδικες και εμπορικά σήματα.
Είναι σημαντικό να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στις απαιτούμενες πληροφορίες και το μήνυμα που θέλετε να περάσετε να είναι ανάμεσα σε αρκετό λευκό χώρο για να δίνετε ένα «διάλειμμα» στα μάτια των καταναλωτών και να αποφύγετε το «παραφόρτωμα».
Το Munch'n χρησιμοποιεί κενό χώρο στο σχεδιασμό της συσκευασίας για να αναδείξει το πραγματικό προϊόν. Το μικρό λογότυπό τους, με το ανοιχτό στόμα, είναι η τέλεια προσθήκη, στην κατά άλλα διάφανη συσκευασία, που τονίζει τα φρούτα.
8. Σχεδιάστε τα επίπεδα της συσκευασίας
Οι περισσότερες συσκευασίες που θα χρειαστεί να σχεδιάσετε θα πρέπει να έχουν πολλαπλά επίπεδα. Θα χρειαστεί συσκευασία για το πραγματικό προϊόν καθώς και ένα εξωτερικό κουτί που μεταφέρεται στο κατάστημα ή στον αγοραστή.
Πριν σχεδιάσετε, σκεφτείτε ποια από αυτά τα επίπεδα είναι απαραίτητα για το προϊόν και ποιος τα βλέπει. Πώς μπορείτε να τονίσετε καλύτερα την επωνυμία σε κάθε είδος αγοραστή; Ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζετε την επωνυμία σας σε έναν υπάλληλο καταστήματος δεν μπορεί να είναι ό ίδιος στον τελικό καταναλωτή.
Τα στρείδια True Chesapeake έρχονται μέσα σε ένα κιβώτιο με το λογότυπο της μάρκας που διαθέτει τα χρώματα του προϊόντος που περιέχει, π.χ. το γαλάζιο για τα «Skinny Dippers» και το πράσινο για τα κανονικά στρείδια.
9. Εκτυπώστε δείγματα
Αφού δημιουργήσετε το προϊόν σας, εκτυπώστε δείγματα με κανονικό ή 3D εκτυπωτή. Χρησιμοποιήστε κάθε κομμάτι του συνολικού σας σχεδίου, ώστε να έχετε μια πλήρη αίσθηση για το πώς φαίνεται η συσκευασία ολοκληρωμένη. Βεβαιωθείτε ότι οι εικόνες είναι καθαρές και το κείμενο ευανάγνωστο. Είναι όλα εκεί που πρέπει και όπως τα είχατε φανταστεί;
Κάντε τις απαραίτητες διορθώσεις και, στη συνέχεια, εκτυπώστε και άλλα δείγματα μέχρι να είναι τέλειο.
Κάποτε η Kleenex σχεδίασε ένα κουτί για χαρτομάντηλα που έμοιαζε με μια φέτα καρπούζι. Προσέξτε το μοναδικό σχήμα της συσκευασίας και τον τρόπο με τον οποίο τα γράμματα και η εικόνα ευθυγραμμίζονται τέλεια. Οποιαδήποτε ασυνήθιστη συσκευασία τραβάει την προσοχή, αλλά απαιτεί πολλά δείγματα και δοκιμές ώστε να εξασφαλιστεί η σωστή λειτουργία της.
10. Δοκιμάστε όλες τις εκδοχές
Μόλις κάνετε ένα δείγμα, δοκιμάστε ότι πιστεύετε ότι θα λειτουργήσει σωστά και θα τραβήξει το ενδιαφέρον. Εάν νομίζετε ότι ένα συγκεκριμένο χρώμα θα ξεχωρίσει στα ράφια των καταστημάτων, αγοράστε τα προϊόντα των ανταγωνιστών σας και τοποθετήστε τα όπως θα ήταν και σε ένα κατάστημα. Ξεχωρίζει το δικό σας ή όχι;
Πώς κάθεται στο ράφι; Είναι σταθερό ή πέφτει; Το τελευταίο πράγμα που θέλετε είναι μια ασταθής συσκευασία που πέφτει κάθε φορά που κάποιος την κοιτάζει.
Η Zest χρησιμοποιεί μια ορθογώνια συσκευασία, η οποία μπορεί να τοποθετηθεί είτε στη σειρά είτε πάνω από άλλες σε ένα ράφι. Το άνοιγμα που έχει μπροστά δείχνει το πραγματικό σαπούνι, έτσι ώστε ο καταναλωτής να γνωρίζει ακριβώς τι αγοράζει.
11. Συγκεντρώστε σχόλια
Το επόμενο βήμα στη διαδικασία είναι η συλλογή πληροφοριών - τόσο για τον πελάτη που έχετε σχεδιάσει την συσκευασία του προϊόντος του αλλά και για να βεβαιωθείτε ότι ο σχεδιασμός της συσκευασίας σας πραγματικά θα έχει απήχηση στους καταναλωτές. Κάντε μερικές έρευνες σε ομάδες ανθρώπων και δείτε ποια είναι η ανταπόκριση στο σχέδιο της συσκευασίας.
Κοιτάξτε τις συσκευασίες των ανταγωνιστών σας για δεύτερη φορά. Είναι η δική σας αντάξια; Είναι μήπως καλύτερη από τις δικές τους;
Θα πρέπει επίσης να λάβετε υπόψιν τη μελλοντική ανάπτυξη της εταιρείας και πως μπορεί αυτή η συσκευασία να τροποποιηθεί. Δείξτε πώς μπορεί να προσαρμοστεί το συγκεκριμένο σχέδιο για μελλοντικά προϊόντα, δημιουργώντας μερικά πρόσθετα δείγματα σε διαφορετικά χρώματα ή με άλλες εικόνες.
Οι συσκευασίες των πινέλων Poilu Paint προσθέτουν μια αίσθηση χιούμορ, αφού παρομοιάζουν τις τρίχες των πινέλων με μουστάκια.
12. Συζητήστε με τον εκτυπωτή
Μετά τα δείγματα και τις δοκιμές, ήρθε η ώρα να εκτυπώσετε το πραγματικό προϊόν. Μάθετε σε ποια μορφή αρχείου προτιμά ο εκτυπωτής σας να στείλετε το σχέδιο. Βεβαιωθείτε ότι η ανάλυση είναι αρκετά υψηλή, για την επίτευξη μιας καθαρής εικόνας στις τελικές συσκευασίες.
Θα πρέπει επίσης να ζητήσετε μια τελική συσκευασία ως απόδειξη, πριν ξεκινήσετε την τελική εκτύπωση σε μεγάλο τιράζ. Διπλοτσεκάρετε τα πάντα, όπως το πάχος των τυπωμένων ετικετών και το μέγεθος και το σχήμα των κιβωτίων και της εξωτερικής συσκευασίας. Τοποθετήστε το προϊόν μέσα στη συσκευασία για να βεβαιωθείτε ότι όλα ταιριάζουν και όλα φαίνονται όπως θέλετε. Είναι φθηνότερο να ξοδέψετε λίγο επιπλέον χρόνο διασφαλίζοντας ότι όλα είναι τέλεια, από το να εκτυπώσετε χιλιάδες συσκευασίες που τελικά δεν λειτουργούν.
13. Περισσότερο από ένα όμορφο κουτί
Η συσκευασία του προϊόντος είναι πολλά περισσότερα από ένα όμορφο κουτί με ένα φιόγκο. Προστατεύει το προϊόν σε όλο το ταξίδι του από το εργοστάσιο στο κατάστημα ή στο σπίτι του τελικού καταναλωτή. Ο συνδυασμός όλων των στοιχείων, χρώματα, διάταξη, κείμενα, φωτογραφίες και λειτουργικότητα, απαιτεί πολύ χρόνο και προσπάθεια, αλλά το αποτέλεσμα είναι μια χρήσιμη συσκευασία που προσελκύει το ενδιαφέρον του καταναλωτή.