Αναζήτηση

drupa - Κάτι παραπάνω από μια απλή εμπορική έκθεση | Όλα έχουν να κάνουν με τη βιωσιμότητα

drupa - Κάτι παραπάνω από μια απλή εμπορική έκθεση | Όλα έχουν να κάνουν με τη βιωσιμότητα

Γράφει ο Akif Tatlısu – λέκτορας στο Πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης Cerrahpaşa, και ανεξάρτητος δημοσιογράφος

Η drupa είναι κάτι παραπάνω από μια έκθεση. Γιατί το λέω αυτό; Ουσιαστικά δεν έχω συναντήσει άλλη έκθεση που να καταβάλλει τόση προσπάθεια για τον κλάδο των γραφικών τεχνών και να έχει τόση επιτυχία.

Η drupa θα είναι η πιο σημαντική εμπορική έκθεση της χρονιάς. Ξεκίνησε το 1951, και έχει γίνει πλέον η κορυφαία εμπορική έκθεση για τη βιομηχανία των γραφικών τεχνών. Η drupa χρησιμεύει ως πλατφόρμα για τους ηγέτες του κλάδου για να παρακολουθήσουν τις τελευταίες εξελίξεις. Για έντεκα ημέρες, διαμορφώνει τη βιομηχανία αποκαλύπτοντας νέες τάσεις και καινοτομίες, και συνεχίζει να επηρεάζει τον κλάδο ακόμα και αφού κλείσει τις πόρτες της. Αλλά τι νομίζετε ότι μας περιμένει στο Messe Düsseldorf οκτώ χρόνια μετά την τελευταία κανονική drupa; Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι - πιθανότατα - ήδη γνωστή.
 

Ναι, η drupa είναι κάτι περισσότερο από μια εμπορική έκθεση

Γιατί το τέλος της σημαίνει την αρχή μιας νέας τετραετούς διαδικασίας. Οι διοργανωτές τροφοδοτούν με συνέπεια τη βιομηχανία μέχρι την επόμενη έκθεση, χρησιμοποιώντας στρατηγικές πολλαπλών μέσων, δημοσιεύοντας άρθρα με επιρροή και αναδεικνύοντας τις καινοτομίες. Το blog τους αποτελεί απόδειξη της δέσμευσής τους. Έχει σημασία για εμάς τους δημοσιογράφους καθώς λειτουργεί ως πολύτιμη πηγή. Λαμβάνουμε πολυάριθμους αξιοσημείωτους τίτλους και ενημερώσεις από τους διοργανωτές της drupa, τις οποίες στη συνέχεια μοιραζόμαστε με τους αναγνώστες μας. Το drupa χρησιμεύει επίσης ως μια  πλατφόρμα δικτύωσης που εκτείνεται σε όλες τις ηπείρους, υποστηρίζοντας εμπορικές εκθέσεις σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές και διευκολύνοντας τη διάδοση των καινοτομιών. Επιπλέον, η drupa παρέχει περιοχές για καινοτομίες, τάσεις, σεμινάρια και συνέδρια που είναι εξίσου σημαντικά με την ίδια την έκθεση.
 

Πιστεύω ότι η drupa 2024 θα είναι μια κορυφαία εκδήλωση

Παρά την ταχεία εξάπλωση των ηλεκτρονικών μεθόδων, μια εμπορική έκθεση παραμένει η απόλυτη εκδήλωση για την προβολή νέων τεχνολογιών. Ενώ οι ψηφιακές εκθέσεις και οι ψηφιακές αίθουσες παρουσιάσεων (demo rooms) έχουν γίνει πολύ διαδεδομένες στις μέρες μας, δεν παρέχουν τη φυσική εμπειρία που χρειαζόμαστε. Η κατανόηση απαιτεί συχνά φυσική παρουσία. Γι' αυτό έχουμε την επιθυμία να δούμε το υλικό από κοντά, να το αγγίξουμε, να μυρίσουμε τη σύνθεση του μελανιού και να εξερευνήσουμε τα υποστρώματα τρίβοντάς τα με τα δάχτυλά μας. Για αυτούς τους λόγους, χρειαζόμαστε περισσότερα από μια απλή οθόνη· οι φυσικές εμπορικές εκθέσεις είναι απαραίτητες.

Επομένως, το μεγάλο διάστημα των οκτώ ετών ενισχύει την προσδοκία μας για την drupa 2024. Εάν κάποια drupa αναμένεται να έχει επιτυχία, αυτή είναι του 2024.
 

Τι να περιμένουμε από τη drupa 2024;

Ποια είναι τα πιθανά προβλήματα και οι προσδοκίες ενός τυπογραφείου σήμερα; Υπάρχει μια απλή απάντηση: παραγωγικότητα, υψηλή ποιότητα και υψηλή κερδοφορία. Αυτοί οι τρεις στόχοι βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των κατασκευαστών τεχνολογίας. Υπάρχει μόνο ένας δρόμος που οδηγεί σε αυτούς τους τρεις στόχους και αυτός ο δρόμος έχει άλλα τρία μονοπάτια. Τελικά, αυτός ο λαβύρινθος με τα πολλά μονοπάτια μας οδηγεί σε έναν και μόνο στόχο. Μπορεί να φαίνεται περίπλοκο, αλλά στην πραγματικότητα είναι πολύ απλό. Ο στόχος είναι μοναδικός, ενώ τα μονοπάτια είναι πολλά και μεγάλα. Η προσδοκία μας από τη drupa 2024 είναι οι συμμετέχοντες να παρουσιάσουν τα δικά τους μονοπάτια για κάθε πτυχή της εκτυπωτικής βιομηχανίας.

 

Ψηφιοποίηση, ψηφιακότητα και ψηφιακός μετασχηματισμός

Ένα άρθρο δημοσιεύτηκε στο drupa blog τον Σεπτέμβριο του 2022 με τον παραπάνω τίτλο. Πιστεύω ότι το άρθρο ήταν το καλύτερο από αυτά που έχουν δημοσιευτεί μέχρι στιγμής. Ο λόγος είναι ότι αν και αυτές οι τρεις έννοιες έχουν κοινό παρονομαστή, έχουν τρεις διαφορετικές σημασίες. Στα τουρκικά χρησιμοποιούμε μόνο μία λέξη για αυτές τις τρεις έννοιες: «Dijitalleşme» (γράφημα 1). Ωστόσο, αυτή η έννοια περιλαμβάνει πολλές βιομηχανίες και διαδικασίες, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε παρεξηγήσεις. Ας το ξεκαθαρίσουμε λίγο αυτό και ας απλοποιήσουμε τα μονοπάτια του λαβυρίνθου που προανέφερα.
 

Ψηφιακές τεχνολογίες εκτύπωσης και φινιρίσματος

Πόσο απλό είναι αυτό; Είναι μόνο τέσσερις λέξεις, αλλά έχουν τεράστιο νόημα. Για παράδειγμα, ένα μηχάνημα τόνερ SRA3 μπορεί να τυπώσει ψηφιακά. Ομοίως, ένας επιτραπέζιος εκτυπωτής που εκτυπώνει αυτοκόλλητες ετικέτες από ρολό πλάτους 10cm. Μια μηχανή εκτύπωσης επιγραφών πλάτους 5m, μια μηχανή εκτύπωσης ετικετών πλάτους 33cm, ένας εκτυπωτής inkjet UV που εκτυπώνει σε σχήμα Β2, ένα μηχάνημα εφαρμογής βερνικιού και φόιλ σχήματος Β1, ένα επίπεδο κοπτικό ή ένα κοπτικό λέιζερ —όλα είναι λύσεις ψηφιακής εκτύπωσης και φινιρίσματος. Τι θα καταλάβει όμως ένας εκτυπωτής (PSP) όταν πω ψηφιακή εκτύπωση; Το πρώτο πράγμα που πρέπει να αντιληφθούμε στη drupa 2024 είναι το εξής: Προσαρμοσμένες τεχνολογίες ψηφιακής εκτύπωσης έχουν αναπτυχθεί για όλους τους τομείς εκτύπωσης, όπως εμπορικές εκτυπώσεις, εκδόσεις, ετικέτες και συσκευασία. Φροντίστε λοιπόν να αναζητήσετε αυτές τις τεχνολογίες σε όλες τις αίθουσες της drupa και μην περιοριστείτε σε μία μόνο αίθουσα ή στα περίπτερα μιας ή δύο παγκόσμιων και πολύ γνωστών εταιριών. Για παράδειγμα, μπορείτε να βρείτε ψηφιακές λύσεις στα περίπτερα των παραδοσιακών κατασκευαστών εκτυπωτικών μηχανημάτων. Θα πρέπει επίσης να επισκεφθείτε τα περίπτερα των κατασκευαστών μηχανών ψηφιακής εκτύπωσης που είναι γνωστοί για την παραγωγή εκτυπωτών Α4. Γιατί σε αυτά τα περίπτερα, μπορείτε να δείτε ψηφιακές μηχανές που ανταγωνίζονται «σώμα με σώμα» με τις αναλογικές. Επομένως, το πιο σημαντικό πράγμα που πιστεύω ότι θα δούμε στη drupa 2024 είναι οι βιομηχανικές (σχήματα B2 και B1) λύσεις ψηφιακής εκτύπωσης και φινιρίσματος.
 

Ψηφιοποίηση συμβατικών διαδικασιών

Αυτό μπορεί να είναι ένα από τα πιο σημαντικά μέρη του λαβύρινθου, καθώς έχει μεγάλη σημασία στο να ανοίξει ο δρόμος για την επίτευξη αποτελεσματικότητας και την κάλυψη των τρεχουσών προσδοκιών. Περιλαμβάνει διάφορους παράγοντες όπως η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και η μηχανική μάθηση. Όλες αυτές οι πτυχές εμπίπτουν στην ομπρέλα του Industry 4.0. Στην drupa 2024, ένα από τα βασικά σημεία ενδιαφέροντος είναι να παρακολουθήσετε αυτή τη μεταμόρφωση. Οι επιθυμητοί στόχοι μπορούν να συνοψιστούν ως εξής:

  • Γρήγορη παραγωγή
  • Εξάλειψη ανθρώπινων λαθών
  • Μειωμένο κόστος παραγωγής που περιλαμβάνει εργασία, υλικά και απόβλητα
  • Μειωμένοι χρόνοι παράδοσης με ελάχιστο χρόνο εκτός λειτουργίας
  • Επίτευξη των υψηλότερων προδιαγραφών ποιότητας
  • Μεγιστοποίηση της συνολικής απόδοσης εξοπλισμού (OEE) 

Οι λύσεις προεκτύπωσης έχουν ενσωματωθεί εδώ και καιρό σε αυτή τη διαδικασία για την επίτευξη αυτών των στόχων. Στοιχεία όπως η PDF-to-plate, η διαχείριση χρώματος και το soft proofing αποτελούν μέρος αυτής της ροής εργασιών. Σήμερα, η έμφαση δίνεται στη διασφάλιση της λειτουργίας αυτής της ψηφιακής ροής εργασιών σε όλη τη διαδικασία παραγωγής. Κατά συνέπεια, αυτή είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από πολλές νέες επενδύσεις. Ως εκ τούτου, η δεύτερη πιο σημαντική πτυχή που αναμένω να παρακολουθήσω στη drupa 2024 αφορά την εφαρμογή των λύσεων Industry 4.0 στις εκτυπωτικές και τις μετεκτυπωτικές εργασίες.
 

Ένας ειδικός χώρος για τη συσκευασία

Το τρίτο πιο σημαντικό πράγμα που πιστεύω ότι θα δω στο drupa 2024 είναι οι λύσεις συσκευασίας. Συγκεκριμένα, η χάρτινη συσκευασία καταλαμβάνει την πρώτη θέση. Αυτό συμβαίνει επειδή σχεδόν όλοι οι ιδιοκτήτες μεγάλων εμπορικών σημάτων, οι κυβερνήσεις και οι κοινότητες πιέζουν για τη δημιουργία διεθνών κανονισμών. Οι ιδιοκτήτες εμπορικών σημάτων θεσπίζουν επίσης συγκεκριμένους κανονισμούς προμηθειών. Αυτές οι κινητήριες δυνάμεις, μαζί με παγκόσμιες συμφωνίες όπως οι «πράσινες συμβάσεις», έχουν ένα κοινό στόχο: έναν πιο βιώσιμο κόσμο. Αν και σήμερα έχουν αναπτυχθεί λύσεις σε πολλούς τομείς, η χάρτινη συσκευασία παρέχει τον ευκολότερο δρόμο για την επίτευξη αυτού του στόχου στη βιομηχανία της συσκευασίας. Επομένως, η λέξη-κλειδί που θα προκύψει στη drupa 2024 είναι η «βιωσιμότητα», η οποία συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με τον προαναφερθέντα «ψηφιακό μετασχηματισμό» και τις λύσεις συσκευασίας από χαρτί και χαρτόνι.
 

Χάρτινη συσκευασία

Η Τουρκία παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη στις χάρτινες συσκευασίες. Σύμφωνα με την έκθεση της Eurostat, οι τουρκικές βιομηχανίες χάρτου πρωτοστατούν στη βιομηχανία ανακυκλωμένων συσκευασιών με μερίδιο 85%. Σύμφωνα με στοιχεία της KASAD (Association of Cardboard Packaging Manufacturers), οι εξαγωγές χαρτονιού συσκευασίας της Τουρκίας παρουσίασαν αύξηση 38%. Ωστόσο, σημειώθηκε πτώση το τελευταίο τρίμηνο του 2022 και το πρώτο τρίμηνο του 2023, όπως και στον υπόλοιπο κόσμο.

Μερικά καλά νέα: αν και υπάρχει μείωση στην ποσότητα, υπάρχει αύξηση στην αξία. Αυτό σημαίνει ότι η ψηφιοποίηση των διαδικασιών στις χάρτινες συσκευασίες συμβάλλει στην αποτελεσματικότητα και την ποιότητα. Οι κορυφαίοι Τούρκοι κατασκευαστές χάρτινων συσκευασιών στοχεύουν στις αγορές του εξωτερικού και αυξάνουν τις εξαγωγές τους. Οι εκτυπωτές εκσυγχρονίζουν τα μηχανήματα τους για να ευθυγραμμιστούν με το Industry 4.0 για την παραγωγή - το 2022 και το πρώτο τρίμηνο του 2023, έγιναν επενδύσεις ειδικά σε αυτοματοποιημένες εκτυπώσεις offset, συνολικά 162 μονάδες (από δύο μόνο μεγάλους Γερμανούς κατασκευαστές). 
 

Κλείνοντας

Η αυτοματοποίηση των συμβατικών διαδικασιών, η ψηφιακή εκτύπωση, ειδικά η τεχνολογία inkjet και οι χάρτινες συσκευασίες θα κατέχουν το επίκεντρο της drupa 2024, σύμφωνα με τις αρχές του Industry 4.0. Ο κοινός στόχος τους θα επικεντρωθεί γύρω από τη «Βιώσιμη εκτύπωση».

Σχετικά άρθρα

email Marketing

Το Βιβλίο Γραφικών Τεχνών, με εμπειρία χρόνων στη δημιουργία και υλοποίηση εκστρατειών email marketing και με εργαλείο την πλέον ενημερωμένη βάση δεδομένων εντός του κλάδου των γραφικών τεχνών, είναι ο καλύτερος συνεργάτης σας για μια επιτυχημένη εκστρατεία email marketing.

Back to top