Αναζήτηση

Συνέντευξη τύπου της Heidelberg για την εξαγορά του ομίλου PSG

Συνέντευξη τύπου της Heidelberg για την εξαγορά του ομίλου PSG

Με επίκεντρο αλλά και με αφορμή το θέμα της εξαγοράς του ομίλου PSG και κατά συνέπεια και της BTI-Hellas από την Heidelberg στις 13 Απριλίου 2015, ο κ. Νικόλαος Διαμαντής, Διευθύνων Σύμβουλος της BTI-Hellas προσκάλεσε σε συνέντευξη Τύπου δημοσιογράφους / κλαδικούς εκδότες των Γραφικών Τεχνών στις εγκαταστάσεις της BTI.  

Στο τραπέζι κάθισαν μαζί οι κ.κ. Harald Weimer (Sales and Services, Member of the Board, Heidelberger Druckmaschinen AG), Wolfgang Roth (Sales Director Heidelberger Druckmaschinen AG), Νικόλαος Διαμαντής (Διευθύνων Σύμβουλος BTI-Hellas) και από την πλευρά των δημοσιογράφων η κ. Λία Φακίνου, ο κ. Γιώργος Τριανταφύλλου και ο κ. Νίκος Ραυτόπουλος. O κ. Weimer χαιρέτισε την συνέντευξη, ευχαριστώντας τους παριστάμενους δημοσιογράφους για την αποδοχή της πρόσκλησης. Στη συνέχεια, στην εναρκτήρια σύντομη ομιλία του, έδωσε κάποια στοιχεία για την Heidelberg και το θέμα της εξαγοράς του ομίλου PSG από την Heidelberg.  


Χαρακτηριστικά κομμάτια της ομιλίας


"Ο λόγος που βρισκόμαστε εδώ όλοι μαζί, είναι για να σας ανακοινώσω λεπτομέρειες αλλά και στοιχεία για την προ τριών εβδομάδων περίπου εξαγοράς της PSG από την εταιρεία μας, την Heidelberg. Αποτελούν σημαντικές πληροφορίες και θα σας δώσουν και μια ολοκληρωμένη εικόνα για τον σκοπό, τη στρατηγική αλλά και τις ευκαιρίες που υπάρχουν γύρω από αυτό το θέμα", σημειώνει.  


"Συνεργαζόμαστε με πολλές χώρες του ομίλου PSG, μερικές από αυτές η συνεργασία μας φθάνει και στα 19 χρόνια, για παράδειγμα στην Ολλανδία. Υπήρχαν πάντα συζητήσεις για το αν θα μπορούσαν αυτές οι συνεργασίες να είναι και μέρος της οικογένειας Heidelberg. Έφθασε ο καιρός αυτός πλέον και τον τελευταίο χρόνο είχαν αρχίσει οι διαπραγματεύσεις και οι συζητήσεις πάνω στο θέμα. Το ταξίδι μας αυτό έλαβε τέλος πριν μερικές εβδομάδες όπου και έγιναν και οι απαραίτητες υπογραφές", τονίζει.  


"Αυτό που απασχολούσε και τις δυο πλευρές -PSG, Heidelberg - ήταν ο νέος ρόλος και τα καθήκοντα που θα είχε η PSG μέσα σε αυτή την εξαγορά. Ελπίζω ότι μέσα από τη σημερινή μας κουβέντα, να σας δώσουμε σημαντικές πληροφορίες για τη νέα αυτή εικόνα. Γιατί λοιπόν προχωρήσαμε; Ποιος ο στόχος από την οπτική της Heidelberg; Θα έχει όφελος ο πελάτης, ο τελικός καταναλωτής; Ποιος ο αντίκτυπος στις Γραφικές Τέχνες, ακόμα και εδώ στην Ελλάδα μέσω της ΒΤΙ; Αυτές είναι μερικές ερωτήσεις που θα προσπαθήσω να σας δώσω απαντήσεις.  

Γι' αρχή, έχουν αλλάξει οι απαιτήσεις και η ζήτηση σε πολλά κομμάτια των αγορών στον κόσμο, ειδικά στις υπηρεσίες και στις εξειδικευμένες εργασίες. Βελτιώνοντας και καλύπτοντας αυτές τις αλλαγές, θεωρούμε ότι βελτιώνουμε και το διεθνές μας δίκτυο ανεβάζοντας το επίπεδό του. Η Heidelberg από πάντα είχε την στρατηγική αυτή να βελτιώνει τις υπηρεσίες της, και να σημειώσω επίσης ότι και οι χώρες που συνεργαζόταν ο όμιλος PSG έκαναν πολύ καλή δουλειά πάνω σε αυτό. Εκεί που θέλουμε να βελτιωθούμε ακόμα περισσότερο είναι στο κομμάτι των αναλωσίμων και των υπηρεσιών και αυτό το κίνητρό μας είναι πολύ δυνατό. Πιστεύουμε ότι η BTI Hellas θα συμβάλλει δυναμικά στο κομμάτι αυτό και θα ωφελήσει και την ελληνική αγορά σίγουρα", συνεχίζει ο κ. Harald Weimer.  


"Πλέον με την αύξηση των χωρών που θα συνεργαστούμε απευθείας, έχουμε πρόσβαση στις αγορές τους και κατ'επέκταση θα μεγαλώσει και το δίκτυο προσφορών μας. Αυτό για τους πελάτες μας είναι πάρα πολύ σημαντικό. Καθώς για παράδειγμα, έχουμε πελάτες εδώ στην χώρα σας την Ελλάδα, έχουν τις ίδιες ανάγκες με τους πελάτες μας στις ΗΠΑ, στη Γερμανία κ.α. Αυτό καλύπτει την στρατηγική μας ότι οι πελάτες μας ανεξαρτήτως σε ποια χώρα ανήκουν, θα απολαμβάνουν τις ίδιες παροχές σαν μια μεγάλη εύρυθμη οικογένεια. Και βέβαια προσφέρουμε στην BTI Hellas πρόσβαση στο δίκτυο που έχει η Heidelberg", σημειώνει.   "Η ΒΤΙ Hellas είναι ένας πολύ δυνατός οργανισμός εδώ στην Ελλάδα στις Γραφικές Τέχνες και η συνεργασία της με την Heidelberg αποτελεί έναν άριστο συνδυασμό. Είναι σίγουρο ότι ο Έλληνας επαγγελματίας θα επωφεληθεί από τον συνδυασμό παροχών και υπηρεσιών μας. Εκτιμούμε πολύ τις ικανότητες και τον επαγγελματισμό των φίλων και συναδέλφων μας εδώ στην BTI και είναι μέλη της οικογενείας της Heidelberg, άρα και οι πελάτες της. Όλα τα παραπάνω αποτελούν ένα δυνατό κίνητρο, και έχουμε σκοπό τους επόμενους 12 μήνες να δουλέψουμε στενά για να μεταφέρουμε την πλήρη στρατηγική μας. Ο κ. Νίκος Διαμάντης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΒΤΙ θα συνεργαστεί με τον κ. Wolfgang Roth, Sales Director Heidelberg και πιστεύω ότι θα έχουμε καλά αποτελέσματα. Αυτή η μορφή 12μηνης συνεργασίας θα ισχύσει σε όλες τις χώρες που ανήκουν στο δίκτυο της Heidelberg. Αυτό που θέλουμε από εσάς, είναι να μεταφέρετε αυτό το αισιόδοξο μήνυμα συνεργασίας στους αναγνώστες και πελάτες σας, διότι θα βοηθήσει πολύ την αγορά εδώ στην Ελλάδα", υπογραμμίζει.  
 

Ο κ. Wolfgang Roth με την σειρά του αναφέρει μεταξύ άλλων ότι μέσω της συνεργασίας τους με την BTI θα προσπαθήσουν να διευρύνουν τις πωλήσεις εδώ στην Ελλάδα με νέα προϊόντα και υπηρεσίες, και σίγουρα και στη γκάμα του ψηφιακού. "Θα προσφέρουμε όλα τα προϊόντα που χαρακτηρίζουν την Heidelberg, όπως για παράδειγμα τροφοδοσία φύλλου, post press, αναλώσιμα, υπηρεσίες, service ακόμα βέβαια και μεταχειρισμένα μηχανήματα", σημειώνει.

Ακολούθησαν οι ερωτήσεις των δημοσιογράφων, στις οποίες ο κ. Harald Weimer απάντησε πολύ λεπτομερώς.  
 

Υπάρχει κάτι πολύ συγκεκριμένο όσον αφορά την συνεργασία BTI Hellas και Heidelberg που να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες χώρες;

Harald Weimer: Τυπικά αυτό που κάνουμε τώρα είναι μια 12μηνη περίοδος "προσαρμογής" κατά κάποιο τρόπο. Όταν θα τελειώσει αυτή η περίοδος, όπου μέσα σε αυτήν θα δουλεύουμε πολύ στενά, τότε η BTI θα ανήκει και επίσημα στην οικογένεια της Heidelberg στο Δυτικής Ευρώπης δίκτυο συνεργατών. Αυτό που θέλουμε από όλες τις χώρες ωστόσο είναι να συνεχίσουν να επικεντρώνονται σε αυτό που ξέρουν να κάνουν καλύτερα, να μένουν κοντά και πάντα στον πελάτη τους. Αυτή την στρατηγική προσαρμογής την εφαρμόζουμε λοιπόν σε όλες τις χώρες. Τέλος, ο κ. Wolfgang Roth πιστεύει ότι θα είναι μια αρκετά ομαλή περίοδος χωρίς προβλήματα. Wolfgang Roth: Θα είναι μια περίοδος με πολύ δουλειά για τον κ. Νίκο Διαμάντη και χωρίς εκπλήξεις. Η δουλειά μας θεωρώ ότι θα διευρυνθεί με νέα πράγματα και ιδέες μέσα στο 12μηνο αυτό.  


Τι πιστεύετε για όλη αυτήν την διαδικασία κ. Διαμάντη;

Ο οργανισμός μας ήταν πάντα με την Heidelberg και δεν σας κρύβω ότι υπήρχαν κάποιες αμφιβολίες για την ΒΤΙ. Όμως το σημαντικό είναι ότι πλέον η ίδια η Heidelberg είναι εδώ και όλοι γνωρίζουμε το μέγεθός της. Οι πελάτες μας δεν έχουν κανένα λόγο να ανησυχούν και όπως τους υποστηρίζαμε με τεχνογνωσία και υλικό θα συνεχίσουμε βέβαια ακόμα καλύτερα πια με την πρόσβασή μας σε νέες υπηρεσίες, προϊόντα και γνώση και με την Heidelberg στο πλευρό μας.  

Από την οπτική της Heidelberg, πώς θα βοηθήσει η ΒΤΙ στην υλοποίηση των σχεδίων σας; Και επίσης, ποιο είναι το μήνυμα που στέλνει η ίδια η Heidelberg προς την ελληνική αγορά η οποία τα τελευταία χρόνια δοκιμάζεται από την κρίση.

Harald Weimer: Πιστεύω ότι και η ΒΤΙ εδώ στην Ελλάδα θα βοηθήσει την Heidelberg να μεγαλώσει ακόμα παραπάνω. Το να είναι μέλος της οικογένειάς μας πια, θα την βοηθήσει να εκπληρώσει σε καλύτερο βαθμό τα σχέδιά της και αυτό αποτελεί μέρος της ίδιας μας της στρατηγικής ανάπτυξης. Η ανάπτυξη δεν έχει να κάνει μόνο με τα μηχανήματα και το service , έχει να κάνει και με τη σωστή διαχείριση στο management και αυτό είναι κάτι που περιμένουμε από την ΒΤΙ.
Το μήνυμα που θέλω να περάσω στην αγορά της Ελλάδας και στους επαγγελματίες είναι ότι δεν είναι τόσο περίπλοκα και δύσκολα τα πράγματα. Για παράδειγμα, στην Ρωσία που έχουμε δίκτυο, τα πράγματα είναι κι εκεί το ίδιο δύσκολα αλλά συνεχίζουμε να κάνουμε δουλειές ανεπηρέαστοι. Γνωρίζαμε λοιπόν τις ιδιαιτερότητες στην χώρα σας, αλλά αυτό δεν μας επηρέασε να μην προχωρήσουμε σε επενδύσεις και στρατηγική ανάπτυξης και συνεργασιών. Επιδιώκουμε μακροχρόνια συνεργασία με την Ελλάδα, κι όχι σε βάθος 1-2 χρόνων μόνο.  
 

Αποτελούν πρόκληση κατά κάποιο τρόπο οι δύσκολες αγορές και ειδικά της Ελλάδας;

Harald Weimer: Ναι, θα την χαρακτήριζα πρόκληση αν και οι προκλήσεις είναι διαχρονικές και διαφέρουν από χώρα σε χώρα. Είμαι αισιόδοξος ότι η ομάδα μας εδώ είναι πολύ καλή, εμπιστευόμαστε το Νίκο Διαμάντη, εμπιστευόμαστε την ΒΤΙ διότι στην ουσία είναι το όνομά μας εδώ στην Ελλάδα. Και επειδή θα λειουργούμε σαν οικογένεια, έτσι και τα μέλη της θα πρέπει να μοιράζονται απόψεις και προβληματισμούς επιλύοντας ό,τι προκύπτει.  

Ποια τα σχέδια της Heidelberg για την Drupa 2016;

Harald Weimer: Είναι νωρίς να σας ανακοινώσω κάποια σχέδιά μας για την αναμενόμενη αυτή έκθεση, αλλά μπορώ να σας πω ότι θα μας βρείτε όπως πάντα στο Hall 1 και να είστε σίγουροι ότι θα σας παρουσιάσουμε νέα πράγματα, την στρατηγική μας για το ψηφιακό κομμάτι αλλά σίγουρα και για το κομμάτι της συσκευασίας. Θα υπάρχουν πολλές εκπλήξεις στο Hall 1, αλλά δεν μπορώ να σας τις αποκαλύψω διότι θα χαλάσει και το νόημα της έκπληξης!  

Η εμπορική εκτύπωση θα επανέλθει δυναμικά;

Harald Weimer: Τα 2/3 των μηχανημάτων που πουλάμε είναι για την εμπορική εκτύπωση και το 1/3 είναι για την συσκευασία. Η συσκευασία σαν ποσοστό ανεβαίνει συνεχώς, κερδίζει έδαφος. Η Heidelberg όσον αφορά τις εμπορικές εκτυπώσεις δίνει συνεχώς τις απαντήσεις καθώς πρωτοπορεί σε λύσεις. Βέβαια το βλέπουμε ότι σε παγκόσμιο επίπεδο η αγορά αυτή πέφτει και δεν θεωρούμε ότι θα φθάσει ξανά τα πολύ υψηλά επίπεδα του παρελθόντος. Και σε αυτό είμαι απόλυτος. Αν μιλήσουμε με νούμερα, στην παγκόσμια αγορά των 400 δις που είναι οι εκτυπώσεις, το εκδοτικό κομμάτι σημειώνει σταθερή ύφεση ενώ οι εμπορικές εκτυπώσεις λίγο ή πολύ σημειώνουν επίπεδη γραμμή στις μετρήσεις. Επίσης να σημειώσω ότι στις ίδιες μετρήσεις η συσκευασία (μαζί με την ετικέτα) ανεβαίνει διαρκώς και σταθερά. Τα στατιστικά αυτά μην ξεχνάμε ότι βγαίνουν από πολλές και διαφορετικές μεταξύ τους γεωγραφικές περιοχές με τις ιδιαιτερότητες των αγορών τους. Οι μετρήσεις έρχονται σε συνάρτηση με τον όγκο των εκτυπωμένων προϊόντων και έχουν δείξει ότι τα μηχανήματα έστω και με την πτώση αυτή είναι 50% πιο παραγωγικά από ό,τι ήταν πριν 10 χρόνια.  

Γιατί η offset εκτύπωση έχει πέσει τόσο πολύ σε παγκόσμιο επίπεδο; Οφείλεται στην οικονομική κρίση, στην ψηφιακή απειλή, στην ενδεχόμενη νανογραφική απειλή ή για κάποιους άλλους λόγους;

Harald Weimer: Ο παγκόσμιος όγκος εκτυπώσεων τα τελευταία 10-15 χρόνια δεν έχει πέσει πάνω από 5%, και σας θυμίζω ότι η αγορά παγκοσμίως ανέρχεται περίπου στα 400 δις. Αυτά τα 400 δις δημιουργούνται από πολλές διαφορετικές τεχνολογίες εκτυπώσεων (offset, digital, flexo, web και άλλες). Η offset τεχνολογία αποτελεί και είναι μέχρι και τώρα η μεγαλύτερη σε όγκο παραγωγή παγκοσμίως, αλλά οφείλω να πω ότι πέφτει σταδιακά. Η ψηφιακή ανεβαίνει σταθερά αλλά από πολύ μικρό αριθμό. Η φλεξογραφία το ίδιο, η κυλινδρική πέφτει ενώ οι άλλες τεχνολογίες είναι πολύ μικρές για να αναφερθώ. Είμαστε επικεφαλής στην offset ως εταιρεία και θα επενδύουμε εκεί σταθερά. Δεν πιστεύουμε ότι η τεχνολογία offset θα εξαφανιστεί, κανείς δεν το πιστεύει, αλλά ούτε κι ότι η ψηφιακή θα την αντικαταστήσει. Εμείς ως Heidelberg θέλουμε να είμαστε αυτοί που θα προσφέρουμε στον πελάτη μας και τις δυο επιλογές το ίδιο επιτυχημένα. Οι τεχνολογίες που προσφέρουμε πάνω στην offset είναι πολύ εξελιγμένες και πολλές από αυτές που είναι νέες θα τις δείτε και στην Drupa 2016.  

Τελικά τι είναι αυτό που χρειάζεται περισσότερο για να επανέλθουν οι Γραφικές Τέχνες δυναμικά; Τεχνολογική καινοτομία κάθε 1-2 χρόνια ή καλύτερη διαχείριση από τον επαγγελματία τυπογράφο;

Η Heidelberg είναι κάτι παραπάνω από μηχανήματα. Πουλάμε μηχανήματα με την προοπτική για πολύ μεγάλη παραγωγικότητα. Αλλά αυτό που παρατηρούμε τελικά είναι ότι ο τυπογράφος δεν εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητες του μηχανήματος. Κι αυτό οφείλεται στο πώς το χρησιμοποιεί ο επαγγελματίας, στη ροή της δουλειάς του, τις δουλειές που βάζει επάνω, ακόμα και η τεχνογνωσία των χειριστών παίζει πολύ μεγάλο ρόλο σε αυτό. Γι' αυτό έχουμε αρχίσει ένα πρόγραμμα που λέγεται Perfomance Plus και είναι μια συμβουλευτική υπηρεσία. Μέσω κάποιων επιπέδων υπηρεσιών αξιολογούμε την πορεία των μηχανημάτων στα εκάστοτε τυπογραφεία ανά χρόνο. Εξετάζεται και εκπαιδεύεται ο χειριστής έτσι ώστε το μηχάνημα να αποδίδει όσο το δυνατόν καλύτερα. Στο τέλος, αυτό που έχει σημασία είναι να επωφελείται ο πελάτης και να μένει ευχαριστημένος από την παροχή υπηρεσιών που δέχθηκε, ο συνδυασμός δηλαδή απόδοσης μηχανήματος με τη σωστή διαχείριση από τον ίδιο τον τυπογράφο.

Στο κέντρο ο κ. Harald Weimer, δεξιά ο κ. Wolfgang Roth και δίπλα ο κ. Νικόλαος Διαμαντής

Άρθρο του Ν. Ραυτόπουλου, από την εφημερίδα "Η Τυπογραφία"

Σχετικά άρθρα

email Marketing

Το Βιβλίο Γραφικών Τεχνών, με εμπειρία χρόνων στη δημιουργία και υλοποίηση εκστρατειών email marketing και με εργαλείο την πλέον ενημερωμένη βάση δεδομένων εντός του κλάδου των γραφικών τεχνών, είναι ο καλύτερος συνεργάτης σας για μια επιτυχημένη εκστρατεία email marketing.

Back to top