Ετικέτες με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας
Ένα οινοποιείο στην Αυστραλία γράφει ιστορία λανσάροντας μπουκάλια κρασιού που μιλούν στους καταναλωτές. Όχι, δεν είστε μεθυσμένοι. Τα μπουκάλια μιλάνε πραγματικά.
Για την ακρίβεια, μιλάνε μέσω της ετικέτας η οποία ενσωματώνει μια τεχνολογία που ονομάζεται augmented reality ή αλλιώς επαυξημένη πραγματικότητα, η οποία – όπως προβλέπουν οι ειδικοί – θα αποτελέσει σημαντική καινοτομία στο μάρκετινγκ μέσα στα επόμενα χρόνια.
«Αναζητούσαμε τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαμε πραγματικά να δώσουμε ζωή στις ίδιες τις ετικέτες των κρασιών, αλλά και να ακουστεί η ιστορία των χαρακτήρων – κατάδικοι στην συγκεκριμένη περίπτωση - που απεικονίζονται σε αυτές», αναφέρει ο Angus Lilley, Διευθυντής Μάρκετινγκ της Treasury Wine Estates.
«Οι ίδιες οι ιστορίες είναι πραγματικές ιστορίες πίσω από τους χαρακτήρες που απεικονίζονται στις ετικέτες των κρασιών με την εμπορική μάρκα 19 crimes. χαρακτήρες στους οποίους δώσαμε ζωή μέσω κινούμενων σχεδίων».
Με τη χρήση μιας εφαρμογής διαθέσιμης για «κατέβασμα», οι καταναλωτές μπορούν μέσω του κινητού τους τηλεφώνου να σκανάρουν την ετικέτα και να δουν πως οι χαρακτήρες της παλιάς φωτογραφίας ζωντανεύουν, ως δια μαγείας.
Ο Lilley λέει ότι το concept της ετικέτας, το οποίο υλοποιήθηκε από ένα σχεδιαστικό γραφείο στην Αμερική, είναι μια πρωτιά στην αγορά του κρασιού.
«Σίγουρα, στον κόσμο του κρασιού, φαντάζει σαν κάτι αρκετά μοναδικό, αλλά έχουμε δει ότι σε πολλές άλλες βιομηχανίες, η επαυξημένη πραγματικότητα χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο».
Τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας AR
Ο Mark Billinghurst, Διευθυντής του Empathic Computing Lab στο University of South Australia λέει ότι η τεχνολογία AR (augmented reality) είναι παρούσα εδώ και αρκετό καιρό, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουν υλοποιηθεί εφαρμογές που απευθύνονται σε καταναλωτές.
«Η επαυξημένη πραγματικότητα (AR), σε αντίθεση με την τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας (VR) που επιχειρεί να μεταφέρει τον χρήστη σε έναν κόσμο διαφορετικό απ’ τον πραγματικό, είναι βασικά μια τεχνολογία που έχει στόχο να «εμπλουτίσει» τον κόσμο μας, παρεμβάλλοντας μεταξύ των ματιών μας και του περιβάλλοντος ένα «στρώμα» ψηφιακών πληροφοριών. Η τεχνολογία έχει αναπτυχθεί από τη δεκαετία του 1960, αλλά στην πραγματικότητα μόνο τα τελευταία 10 χρόνια περίπου είναι που έχει κάνει την εμφάνισή της στο ευρύ κοινό"
Ο Billinghurst αναφέρει ότι οι δυνατότητες της τεχνολογίας αναδείχθηκαν κατά την διάρκεια του 2016 με την τεράστια επιτυχία του παιχνιδιού Pokemon Go, το οποίο σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα έγινε η πιο «πολυκατεβασμένη» εφαρμογή κινητών τηλεφώνων (500 εκατομμύρια εγκαταστάσεις μέσα σε λίγες εβδομάδες).
Ως τεχνολογία, πολλοί χρήστες χρησιμοποιούν την επαυξημένη πραγματικότητα ήδη από το 2009, κυρίως μέσα από εξώφυλλα περιοδικών , οπότε για περίπου μια δεκαετία τώρα, οποιοσδήποτε είχε έξυπνο κινητό τηλέφωνο μπορούσε να έχει πρόσβαση σε εμπειρίες επαυξημένης πραγματικότητας, χωρίς να γνωρίζει τι πραγματικά είναι.
«Ο τρόπος όμως που η Treasury Wine Estates χρησιμοποίησε την τεχνολογία για την εφαρμογή των κρασιών της είναι πραγματικά έξυπνος. Το περιεχόμενο της επαυξημένης πραγματικότητας ενσωματώνεται πολύ αισθητά στον πραγματικό κόσμο», αναφέρει ο Billinghurst. «Η τεχνολογία AR αναμένεται να είναι το επόμενο μεγάλο πράγμα στους τομείς marketing και εμπορίου».
Ο Billinghurst καταλήγει: «Έχω δει προβλέψεις που αναφέρουν ότι μέχρι το 2020, μόλις λίγα χρόνια από τώρα, περίπου ένα δισεκατομμύρια ανθρώπων θα έχουν πρόσβαση στην επαυξημένη πραγματικότητα, πράγμα που σημαίνει ότι εισέρχεται πραγματικά στον χώρο του καταναλωτή».