Και πάλι νικητές οι εκτυπώσεις...
Oι καταναλωτές εμπιστεύονται περισσότερο τις διαφημίσεις σε περιοδικά και εφημερίδες παρά στα άλλα μέσα επικοινωνίας.
Νέα έρευνα αποκάλυψε ότι παρά τις σημαντικές αλλαγές στη χρήση των μέσων επικοινωνίας τα τελευταία χρόνια, οι καταναλωτές συνεχίζουν να εμπιστεύονται περισσότερο τις διαφημίσεις στα έντυπα μέσα επικοινωνίας. Όταν ρωτήθηκαν πόσο εμπιστεύονται τις διαφημίσεις σε διάφορα μέσα επικοινωνίας, οι καταναλωτές έδωσαν στα περιοδικά και τις εφημερίδες ένα 63%, στην τηλεόραση ένα 41% και στο διαδίκτυο ένα 25%. Οι καταναλωτές ρωτήθηκαν επίσης και για το ρόλο της διαφήμισης στην απόφαση αγορών – σχεδόν οι επτά στους δέκα είπαν ότι η διαφήμιση σε περιοδικά και εφημερίδες τους επηρεάζει περισσότερο στη λήψη των αποφάσεών της για αγορές. Όταν τους ζητήθηκε να συγκρίνουν το direct mail με τα social media, σχεδόν το 90% των συμμετεχόντων κατέταξε πρώτα τα προσωπικά και μη προσωπικά mail πάνω από τα social media.
Σκοπός της έρευνας ήταν να η γνώση του ρόλου των έντυπων μέσων επικοινωνίας στην καθημερινή ζωή των καταναλωτών αλλά και η αξιολόγηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών προς τη διαφήμιση σε διαφορετικά κανάλια. Η έρευνα έγινε από το Φλαμανδικό ερευνητικό ινστιτούτο (VTT) από τον Απρίλιο έως τον Αύγουστο του 2012 σε 13 ευρωπαϊκές χώρες. Πήραν μέρος περισσότεροι από 700 καταναλωτές και το επίπεδο των ανθρώπων με καλή παιδεία ήταν υψηλό – ένας ενδιαφέρον παράγοντας, μιας και αυτοί οι άνθρωποι έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να χρησιμοποιήσουν μία ευρεία γκάμα μέσων επικοινωνίας.
Η Ανού Σέιστο, η οποία ηγήθηκε της έρευνας στο VTT, σχολίασε τα αποτελέσματα: «Αυτή η έρευνα έδωσε πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τους σημαντικότερους παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή των μέσων επικοινωνίας και τη συμπεριφορά προς τη διαφήμιση. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το lifestyle και η οικογενειακή κατάσταση εξηγούν τις επιλογές πολύ καλύτερα από ό,τι οι δημογραφικοί παράγοντες».
Η έρευνα, που ανατέθηκε από την Print Power Europe, κάλυψε εννέα τύπους μέσων επικοινωνίας (περιοδικά, εφημερίδες, τηλεόραση, ραδιόφωνο, διαδίκτυο, addressed Direct Mail, unaddressed Direct Mail, καταλόγους και social media). Στους συμμετέχοντες παρουσιάστηκε μία σειρά διαφορετικών χρήσεων των μέσων επικοινωνίας και τους ζητήθηκε να σχολιάσουν το πόσο καλά αυτές οι ιστορίες περιέγραφαν τη χρήση που κάνουν οι ίδιοι στα μέσα επικοινωνίας. Από αυτή την έρευνα αναδείχτηκανν τέσσερις ομάδες καταναλωτών: οι Slow bon vivants, οι Busy mix-and-matxh, οι Tolerant surfers και οι Youthfuk digilovers. Οι Slow bon vivants αντιπροσώπευαν το 23% των συμμετεχόντων και είναι χρήστες εντύπων, οι οποίοι συνδέουν τα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας με τη χαοτική εργασιακή τους ζωή. Οι Busy mix-and-matchers (46%) εναλλάσσονται εύκολα μεταξύ των ψηφιακών και έντυπων μέσων επικοινωνίας και εκτιμούν ιδιαίτερα τα έντυπα. Οι Tolerant surfers (19%) είναι χρήστες των ψηφιακών μέσων επικοινωνίας με θετική άποψη για τα έντυπα μέσα. Τέλος, οι Youthful digilovers, η μικρότερη ομάδα (12%) είναι αμιγώς χρήστες ψηφιακών μέσων, οι οποίοι δεν βλέπουν κανένα όφελος στη χρήση έντυπων μέσων επικοινωνίας.
Αν και οι διαφημιζόμενοι ρίχνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στα ψηφιακά κανάλια, οι καταναλωτές συνεχίζουν να εμπιστεύονται περισσότερο τα έντυπα και θεωρούν τις διαφημίσεις σε περιοδικά και εφημερίδες ως μία σημαντική πηγή πληροφοριών, η οποία θα υποστηρίξει την απόφαση για αγορές τους. Μία παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας (στα αγγλικά) μπορείτε να βρείτε εδώ.
Πηγή:http://gaonline.gr