Αρκούν μόνο τα Social Media για να σας γνωρίσουν οι πελάτες σας;

Μήπως προωθείτε την επιχείρηση και τα προϊόντα σας μόνο μέσω διαδικτύου (social media); Στη περίπτωση που απαντήσατε θετικά, θα πρέπει να μάθετε ότι κατα αυτόν τον τρόπο χάνετε ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι των δυνητικών πελατών σας.
Μια πρόσφατη μελέτη (Pew) έδειξε ότι το 73 τοις εκατό των ερωτηθέντων ατόμων ηλικίας 18 ετών και άνω χρησιμοποιούν τα social media. Όμως, οι επιχειρηματίες και οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων δεν θα πρέπει να ξεχνάνε και το υπόλοιπο 27 τοις εκατό των ανθρώπων που δεν είναι τακτικοί χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Για να προσελκύσετε άμεσα και αποτελεσματικά τους εν λόγω πελάτες, πρέπει να ενσωματώσετε στα social media τις καλές, παραδοσιακές τακτικές marketing, όπως οι έντυπες διαφημίσεις, το ραδιόφωνο, οι αφίσες και τις καμπάνιες μέσω email.
Υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που διαβάζουν την καθημερινή τους εφημερίδα ή που ακούνε ραδιόφωνο στον δρόμο για τη δουλειά. Το γεγονός αυτό παρουσιάζει ευκαιρίες σημαντικές για να επικοινωνήσετε την επιχείρησή σας στα άτομα αυτά σε χώρο και χρόνο όπου θα είναι δεκτικοί να ακούσουν αυτά που έχετε να πείτε.
Παρακάτω ακολουθούν μερικά πράγματα που πρέπει να θυμάστε σχετικά με την προώθηση του μηνύματος της επιχείρησής σας τόσο μέσω του παραδοσιακού marketing όσο και μέσω των social media.
1.Μερικοί από τους πιο πολύτιμους πελάτες σας δεν είναι οπαδοί των social media. Βεβαιωθείτε ότι έχετε διαθέσει χρήματα για διαφήμιση μέσω παραδοσιακού marketing. Οι άνθρωποι αυτοί είναι συνήθως μεγαλύτερης ηλικίας και χρειάζεται δουλειά και χρόνος για να τους πείσετε για τις καλές υπηρεσίες που προσφέρετε, αλλά μόλις πειστούν και αισθανθούν το ενδιαφέρον σας για αυτούς, θα γίνουν οι καλύτεροι πρεσβευτές της επιχείρησής σας. Ακόμα και αν δεν συμπεριλαμβάνονται στους facebook φίλους της εταιρείας σας, να θυμάστε να τους ανταμείβετε για να είναι πιστοί πελάτες.
2. Είναι απαραίτητο να ακούσουμε κατά μέσο όρο 10 φορές το μήνυμα της επιχείρησης προκειμένου να αποτυπωθεί στη μνήμη μας. Αν το κοινό μας ακούει πολύ περισσότερο από 10 φορές ένα μήνυμα (διαφήμιση) που θέλουμε να μεταδώσουμε, τότε το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να γίνουμε ενοχλητικοί. Είναι απαραίτητο όμως να ακούσει το μήνυμά μας τουλάχιστον 10 φορές προκειμένου ο εγκέφαλος υποσυνείδητα να κατανοήσει το μήνυμα και να αποτυπώσει αυτό που θέλουμε να μεταδώσουμε καθώς και το όνομα της εταιρείας μας. Αυτός είναι ένας καλός λόγος για να επιλέξετε μερικούς διαφορετικούς τρόπους για να προσεγγίσετε το κοινό-στόχο σας. Συνεχίστε με τις Facebook δημοσιεύσεις σας, έτσι ώστε οι πελάτες σας να συνδεθούν μαζί σας τις ώρες που περνάνε στο διαδίκτυο, αλλά αυξήστε τις προσπάθειες αυτές με μία διαφήμιση σε μία εφημερίδα, περιοδικό, φυλλάδιο κλπ. Πολλοί έμποροι "τρέχουν" διαφημιστικές καμπάνιες μέσω τηλεόρασης ή μοιράζουν διαφημιστικά φυλλάδια, αλλά ταυτόχρονα στέλνουν και υπενθυμίσεις μέσω email (email marketing). Κάθε μία από αυτές τις κινήσεις οδηγεί ένα βήμα πιο κοντά στη πώληση.
3. Στον άνθρωπο αρέσει να ακούει το ίδιο μήνυμα, αλλά με διαφορετικούς τρόπους. Σύμφωνα με έρευνες, ο μέσος καταναλωτής ξοδεύει παραπάνω από 5 ώρες καθημερινά σε ψηφιακά μέσα, 4,5 ώρες στη τηλεόραση, 1,5 ώρα στο ραδιόφωνο, 32 λεπτά σε έντυπα μέσα και 20 λεπτά σε άλλα μέσα. Αυτό αποδεικνύει ότι υπάρχουν πολλά διαφορετικά μέσα μέσω των οποίων ενημερωνόμαστε καθημερινά, γεγονός που δίνει στις επιχειρήσεις περισσότερες ευκαιρίες να μας προσεγγίσει.
Ακόμα και αν αυξάνουμε συνεχώς την ποσότητα του χρόνου που αφιερώνουμε στα ψηφιακά μέσα, θα εξακολουθούμε να δαπανούμε ένα σημαντικό ποσοστό στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης. Επομένως, μη ξεχνάτε να μιλάτε στους πελάτες σας ΚΑΙ μέσα από αυτά.
«Όσο η τεχνολογία προχώρα και ανακαλύπτει νέους τροχούς, οι επιχειρήσεις πρέπει να καταλάβουν ότι και οι παλιοί τροχοί εξυπηρετούν ακόμα τον ίδιο σκοπό»
Τέλος, να θυμάστε ότι η συνέπεια είναι το κλειδί. Από όπου και αν λάβουν το μήνυμά σας, βεβαιωθείτε ότι οι πελάτες σας ξέρουν ότι προήλθε από εσάς.