Το Direct Mail στην εποχή της αυτοματοποίησης
Καθώς το Direct Mail επιβεβαιώνει τον ρόλο του σε μια ψηφιακή εποχή ως αποτελεσματικό μέσο προσέλκυσης στοχευμένων καταναλωτών, οι απαιτήσεις των εκτυπωτών γίνονται όλο και πιο περίπλοκες. Η απαίτηση για μεγαλύτερη αποδοτικότητα, εξατομίκευση, υψηλότερη ποιότητα εκτύπωσης και η δυνατότητα ένωσης του εντύπου και ηλεκτρονικού μέσου είναι κρίσιμοι παράγοντες για την κερδοφορία.
Τι ρόλο παίζει η αυτοματοποίηση στην αναγέννηση του Direct Mail;
Σε έναν κόσμο που οι καταναλωτές βομβαρδίζονται με ψηφιακά μέσα, το direct mail ξεχωρίζει μέσα από το χάος. Εάν ο πελάτης έχει ξεχαστεί ή είναι σε αδράνεια, το direct mail έχει την δυνατότητα να αναζωογονήσει τη σχέση του συγκεκριμένου πελάτη με την επιχείρηση. Μπορεί να δημιουργήσει νέες σχέσεις, που σαγηνεύουν τον πελάτη μέσω του σχεδιασμού και της τεχνολογίας εκτύπωσης και σπρώχνουν τους πιθανούς αγοραστές στην διαδικασία παραγγελίας πιο γρήγορα από ποτέ, χωρίς να χρειάζεται να μπουν σε κάποιο κατάστημα ή να πληκτρολογήσουν κάποιο URL.
Εξατομίκευση
Ο βασικός λόγος για τον οποίο οι καταναλωτές συνδέονται με το direct mail είναι η συνάφεια που προσφέρει. Με βάση προηγούμενες αγορές και δημογραφικά στοιχεία, οι καταναλωτές αναμένουν από τους εμπόρους να τους προτείνουν προϊόντα που σχετίζονται με το ιστορικό αγορών τους και την τρέχουσα κατάσταση.
Δεν πρέπει λοιπόν να αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η χρήση εξατομίκευσης στην παραγωγή direct mail ολοένα και αυξάνεται. Η εξατομίκευση μέσω εκτύπωσης μεταβλητών δεδομένων παίζει σημαντικό ρόλο για την αξία της πελατειακής σχέσης. Είναι αποδεδειγμένο ότι οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να αγοράσουν από επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται για αυτούς και το ενδιαφέρον γίνεται πιο αισθητό μέσω εμπειριών εξατομίκευσης.
Εκτός από τα μεταβλητά δεδομένα, υπάρχουν κατασκευαστές που προσφέρουν, μέσω των μηχανημάτων τους, στους παρόχους υπηρεσιών εκτύπωσης δυνατότητες ενσωμάτωσης συγκεκριμένων μηνυμάτων, εικόνων και διαφημίσεων για τους πελάτες, στις καμπάνιες direct mail. Με τη χρήση λογισμικών διαχείρισης περιεχομένου, οι μαρκετίστες μπορούν να δημιουργήσουν προϊόντα direct mail που προσφέρουν μεγαλύτερη στόχευση, εξατομίκευση και συνάφεια.
Έκκληση πολλαπλών αισθημάτων
Οπτικά εφέ, ήχοι, αρώματα και υφές. Οι διαφημιστές μπορούν να ενσωματώσουν ελκυστικές εικόνες, εξαιρετική χρωματική γκάμα, color pop εφέ με γυαλιστερό ή soft touch ματ φινίρισμα κ.ά. εφέ, ενισχύοντας τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες αλληλοεπιδρούν με τα έντυπα.
Δυναμικά έντυπα
Η ενσωμάτωση αναδυόμενων τεχνολογιών όπως η εικονική πραγματικότητα μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερη ανταπόκριση βυθίζοντας τους καταναλωτές σε μια συνολική εμπειρία. Αυτά τα δυναμικά έντυπα μπορούν να επεκτείνουν τη διάρκεια ζωής του μηνύματος αφήνοντας βαθιά τα ίχνη τους στη μνήμη των καταναλωτών και σπάζοντας τα παραδοσιακά όρια του ταχυδρομείου. Η προσθήκη τεχνολογιών εκτύπωσης για κινητά τηλέφωνα, όπως οι κώδικες QR, η επαυξημένη πραγματικότητα ή η επικοινωνία κοντινού πεδίου NFC, μετατρέπει τις στατικές σελίδες του εντύπου σε διαδραστικές εμπειρίες με δυνατότητες εντοπισμού. Με τον τρόπο αυτό καθίσταται εύκολη η μεταφορά ενός καταναλωτή από το γραμματοκιβώτιο στο καλάθι αγορών και σε ηλεκτρονικές αγορές γρηγορότερα, παρέχοντας μετρήσιμα ποσοστά ανοιγμάτων και άλλα δεδομένα marketing.
Αυτοματοποίηση
Καθώς το direct mail γίνεται πιο εξατομικευμένο, οι παραγωγές γίνονται πιο μικρές και πιο κατάλληλες για ψηφιακή εκτύπωση. Για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και κερδοφόροι, οι πάροχοι υπηρεσιών εκτύπωσης θα πρέπει να αυτοματοποιήσουν επαναλαμβανόμενες εργασίες και να προπορεύονται των εξελίξεων. Χρησιμοποιώντας συστήματα αυτοματοποίησης ροής εργασίας, οι πάροχοι υπηρεσιών εκτύπωσης μπορούν να αυτοματοποιήσουν εργασίες από την υποβολή τους και μέχρι και την τελική επεξεργασία τους, υλοποιώντας τις εργασίες τους με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, λιγότερες χειρωνακτικές παρεμβάσεις και υψηλότερη παραγωγικότητα.
Παρά την απομάκρυνση του άμεσου μάρκετινγκ από το direct mail και την στροφή του προς τα ψηφιακά κανάλια τα τελευταία χρόνια, οι έμποροι επιστρέφουν ξανά στο direct mail για έναν απλό λόγο: Δουλεύει! Το direct mail είναι μια αποδεδειγμένη, οικονομικά αποδοτική μέθοδος για τη αποστολή μηνυμάτων απευθείας στο χέρι των καταναλωτών και παραμένει ένα πολύτιμο συστατικό σε ένα μίγμα μάρκετινγκ παντός τύπου (omni-channel marketing).