Αναζήτηση

Για ένα εκδοτικό αρχείο τυπογραφίας, γραφιστικής, γραφικών τεχνών και διαφήμισης: πηγές από βιβλία, περιοδικά, άρθρα και βίντεο

Για ένα εκδοτικό αρχείο τυπογραφίας, γραφιστικής, γραφικών τεχνών και διαφήμισης: πηγές από βιβλία, περιοδικά, άρθρα και βίντεο

Δοκίμιο - εγχειρίδιο για το εκδοτικό αρχείο οπτικής επικοινωνίας, όπως παρουσιάζεται στον διαδικτυακό κόμβο www.archivesofdesign.gr. Ιστορικά προηγούμενα, σχόλια τακτικές που ακολουθήθηκαν για τη συγκρότησή του. 

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Λεγάκης, Δημήτρης. Για ένα εκδοτικό αρχείο τυπογραφίας, γραφιστικής, γραφικών τεχνών και διαφήμισης: πηγές από βιβλία, περιοδικά, άρθρα και βίντεο. / φιλ. επιμ. Κώστας Σπαθαράκης· προλ. σημ. Δημήτρης Θ. Αρβανίτης [και] Γιώργος Κατσαμάκης· εισ., σχεδ. Δημήτρης Λεγάκης. – Αθήνα: ΑΟΕΕ, 2015. – ιη′, 56, [1] σ.: γλ. ελλ.· γραμμ. GFS Didot, GFS Olga, GFS Neohellenic: εικ.· 24 × 14,85 εκ. – ISBN: 978‒618‒81986‒0‒9. – Περιλαμβάνει βιβλιογραφία: σ. 51–52.

Τα πρώτα 200 αντίτυπα κυκλοφόρησαν μαζί με αριθμημένο ξύλινο τυπογραφικό αρχίγραμμα, χαραγμένο σε χειροκίνητο παντογράφο και αριθμημένη αφισέτα, εκτυπωμένη με τη μέθοδο offset και ξυλοτυπίας.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΡΟΛΟΓΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ Δημήτρης Θ. Αρβανίτης Γιώργος Κατσαμάκης

ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1 ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

1.1 Θεματικές βιβλιογραφίες.
1.2 Περιοδικά οπτικής επικοινωνίας.
1.3 Βιβλιογραφίες για τη διαφήμιση.
1.4 Ενθετες βιβλιογραφίες.
1.5 Βιβλιοθήκες.
1.6 Μια ειδική περίπτωση.
1.7 Συμπεράσματα.

2 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
2.1 Ταξινομικό σύστημα Dewey.
2.2 A priori και a posteriori αρχεία.
2.3 Οι τάξεις του Αρχείου.
2.4 Βιβλία.
2.5 Περιοδικά.
2.6 Αρθρα.
2.7 Βίντεο.
2.8 Στατιστικά στοιχεία.

3 ΑΠΟΔΕΛΤΙΩΣΗ
3.1 Καταλογογράφηση βιβλίων.
3.2 Καταλογογράφηση περιοδικών.
3.3 Καταλογογράφηση άρθρων.
3.4 Καταλογογράφηση βίντεο.

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

ΒΡΑΧΥΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΑΚΡΩΝΥΜΙΑ

 

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ «Το "Αρχείο Οπτικής Επικοινωνίας Ελλάδας" που έρχεται για να καταγράψει τον ιστορικό όγκο των "εφήμερων" ντοκουμέντων αυτής της τέχνης στη σύγχρονη Ελλάδα, ξεκινάει με την παρουσίαση αυτής της βιβλιογραφίας. [...] Αποτελεί τη βάση της ιστορικής μας αφήγησης και τα στοιχεία για να αναπτύξουμε το διάλογο, την κριτική και κυρίως την αυτοκριτική μας πριν εξαφανιστούμε μέσα στον ψηφιακό χώρο του άυλου». (Δημήτρης Θ. Αρβανίτης, σ. θ').

«Θεωρώ την προσπάθεια αυτή και ένα εγχειρίδιο βιβλιογραφικής έρευνας με στοιχεία στοχασμού πάνω στο βιβλιογραφικό φαινόμενο που αξίζει να μελετήσει κανείς. Οπως και να είναι, η προσδοκία για την έντυπη έκδοση/κυκλοφορία και του αυτούσιου βιβλιογραφικού σώματος είναι δεδομένη, γιατί θα είναι το επιστέγασμα της προσπάθειας». (Γιώργος Κατσαμάκης, σ. ι').

«Αν το παγκόσμιο μοντέλο ακολουθούσε στο παρελθόν ένα αναγεννησιακό πρότυπο ταξινόμησης, το τοπικό μοντέλο συγκεντρώνει μέσα του όλα τα χαρακτηριστικά μιας μεταμοντέρνας σχέσης. Τελικά τα αρχεία μετατρέπουν την αρχή σε μια ιδεατή αλήθεια που δεν προϋπάρχει αλλά αποτελεί μια συνθήκη αναζήτησης». (Κεφ. «Ταξινόμηση», σ. 12).

 

Για τη διανομή του βιβλίου απευθυνθείτε εδώ

Σχετικά άρθρα

email Marketing

Το Βιβλίο Γραφικών Τεχνών, με εμπειρία χρόνων στη δημιουργία και υλοποίηση εκστρατειών email marketing και με εργαλείο την πλέον ενημερωμένη βάση δεδομένων εντός του κλάδου των γραφικών τεχνών, είναι ο καλύτερος συνεργάτης σας για μια επιτυχημένη εκστρατεία email marketing.

Back to top