Αναζήτηση

Εν' αρχή είν' το design

Εν' αρχή είν' το design

Από την εποχή της εικόνας, για την οποία μιλούσαμε στα 80’s, περάσαμε στον κατακλυσμό της εικόνας.

Ποτέ ξανά η ανθρωπότητα δεν ήταν περισσότερο εκτεθειμένη σε τόσο πολλά οπτικά μηνύματα: στο δρόμο, στο σπίτι, στο γραφείο, στην οθόνη του υπολογιστή… παντού!!. Όπου κι’ αν γυρίσεις, όπου και αν  κοιτάξεις στην έχει στημένη ένα μήνυμα, μια εικόνα, ένα προϊόν.

Είναι μία κατάσταση που βιώνει πρώτος ο άνθρωπος του 21ου αιώνα. Είναι μία κατάσταση που δεν προλαβαίνουμε να αφομοιώσουμε, πόσο μάλλον να την διαχειριστούμε. Ωστόσο το σύνολό της σχεδόν διαμορφώνεται από επαγγελματίες, (διαφημιζόμενους, Marketing planners, διαφημιστές, διαχειριστές media, γραφίστες, φωτογράφους, τυπογράφους, ψηφιακές εκτυπώσεις, επιγραφοποιούς και πολλούς άλλους)

Είναι ένας κόσμος που η φαντασία του, το χρώμα του και η διεισδυτικότητά του εξαρτάται από όλους εμάς που «σέρνουμε», το χορό της επικοινωνίας.

Μέσα σ’ αυτό το επικοινωνιακά καταιγιστικό περιβάλλον, απαιτείται όσο ποτέ άλλοτε η ξεχωριστή ιδέα, το «κλικ», που θα κάνει τη καμπάνια να  ξαφνιάζει το κοινό, να του προκαλεί χαμόγελο και ίσως να το σοκάρει αν αυτό χρειάζεται, να διεγείρει αισθήσεις και συναισθήματα, δημιουργώντας έτσι μια ζωντανή – διαδραστική σχέση μαζί του, να τολμά και να αποτελεί αισθητική παρέμβαση στο χώρο.

Εν’ αρχή, λοιπόν, είν’ η ιδέα, το μέσο επικοινωνίας είναι το όχημα που θα τη μεταφέρει σ’ εμάς. Η μορφή και η χρήση των μέσων επικοινωνίας πάντα θα αλλάζει. Αυτό που δεν θα αλλάξει, όμως, ποτέ είναι η αξία μιας ξεχωριστής ιδέας

O designer σχεδιάζοντας, από μία εταιρική ταυτότητα έως την επένδυση ενός κτιρίου, καλείται να κάνει ευδιάκριτο το μήνυμα του πελάτη του.

Για να το πετύχει αυτό πρέπει να επιστρατεύσει την ευρηματικότητα και την φαντασία του, που κατά κανόνα οι επαγγελματίες του χώρου διαθέτουν, πρέπει ακόμα να έχει σχετική ευχέρεια χρόνου για έρευνα, μελέτη, προσχέδια και δοκίμια, έτσι που το μήνυμα, χωρίς να επιβαρύνεται ιδιαίτερα το κόστος στο δημιουργικό και στην αναπαραγωγή του, να διαπερνά το σύνηθες και να προκαλεί συναισθήματα όταν συναντά  το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Κι’ αν αυτά είναι  αυτονόητα για τη δουλειά του γραφίστα, μέσα σ’ αυτό το καταιγιστικό, επικοινωνιακό περιβάλλον καθίστανται αναγκαία όσο ποτέ!

Η δουλειά του γραφίστα για να βγει έξω στον κόσμο απαιτείται, η σύμφωνη γνώμη του πελάτη - διαφημιζόμενου, και σωστά απαιτείται. Ωστόσο αυτό συχνά έχει και τις αρνητικές του συνέπειες στο αποτέλεσμα της δουλειάς.

Δουλειά του πελάτη είναι να απαιτεί κάτι «δυνατό», «φθηνό»  και γρήγορα.

Συχνά οι designers, κάτω από την επιμονή του πελάτη και την πίεση της επαγγελματικής καθημερινότητας, παραιτούνται από την προσπάθεια να τον πείσουν για τα χαρακτηριστικά της δουλειάς τους. Η πίεση του χρόνου εκτέλεσης της εργασίας και οικονομικοί λόγοι !!! είναι οι αιτίες που συνήθως  επιβάλουν το σύνηθες.

Δουλειά του designer είναι η οπτικοποίηση κάθε διαφημιστικού, προωθητικού project

Το πρώτο βήμα λοιπόν είναι «συνεννοηθούν» τα δύο μέρη (πελάτης και designer), για το τι ακριβώς είναι αυτό που έχουν μπροστά τους να κάνουν. Αν το καταφέρουν το αποτέλεσμα θα είναι καλό για όλους και κυρίως για τον διαφημιζόμενο. Αν όχι το αποτέλεσμα της συνεργασίας θα είναι κακό και κατά τη γνώμη μου, θα είναι κακό κυρίως για τον designer, γιατί διαφημιζόμενος μετρώντας τα αποτελέσματα κατανοεί … ότι ο γραφίστας του δεν έκανε κάτι δυνατό…!!!  και βρίσκει διέξοδο.

Ο διαφημιζόμενος ή οι διαφημιστές του, που σχεδιάζουν το concept μιας μικρής ή μεγάλης  επικοινωνιακής ενέργειας, δεν είναι αυτοί που θα την οπτικοποιήσουν. Η φαντασία, το χρώμα και ή διεισδυτικότητά στην οπτική επικοινωνία βέβαια, εξαρτάται από όλους όσους εμπλέκονται σ’ αυτήν.

Όταν όμως η υλοποίηση ενός επικοινωνιακού concept φθάνει στο μέρος της οπτικοποίησής του, σολίστας της ορχήστρας αναλαμβάνει ο designer, o οποίος πέραν των άλλων, ξέρει να ακούει, να συνθέτει αλλά και να πείθει με τις ιδέες του, αυτή είναι η δουλειά του,  αυτή είναι η τέχνη του!

Σχετικά άρθρα

email Marketing

Το Βιβλίο Γραφικών Τεχνών, με εμπειρία χρόνων στην δημιουργία και υλοποίηση εκστρατειών email marketing και με εργαλείο την πλέον ενημερωμένη βάση δεδομένων εντός του κλάδου των γραφικών τεχνών, είναι ο καλύτερος συνεργάτης σας για μια επιτυχημένη εκστρατεία email marketing.

Back to top