Αναζήτηση

Κάτι παραπάνω από online

Κάτι παραπάνω από online

Στον κόσμο του σήμερα, συνεχώς βομβαρδιζόμαστε από πληροφορίες παντός τύπου. Ο εγκέφαλος μας δέχεται χιλιάδες μηνύματα καθημερινά καθώς αλλάζουμε συνεχώς από το ένα θέμα στο άλλο. Στην εργασίας μας, διαχειριζόμαστε διαδικτυακές συνεδριάσεις, emails, τηλεφωνήματα, μηνύματα και συναντήσεις ενώ παράλληλα έχουμε τον νου μας στην κινητή μας συσκευή σε περίπτωση που προκύψει κάτι επείγον και χρειάζεται άμεση απάντηση. Σε μικρό χρονικό διάστημα, οι διάφορες γενιές έχουν μετατοπίσει τη χρήση του ελεύθερου χρόνου τους, από την παρακολούθηση ταινιών, στα βίντεο του YouTube, σε αποσπάσματα στο TikTok και τέλος σε διαφημίσεις στο Instagram.

Σε αυτό το περιβάλλον των ατέλειωτων επιλογών, οι εταιρείες που έχουν σκοπό να μείνουν και να είναι κερδοφόρες πρέπει να βρούνε τρόπους ώστε να ξεχωρίζουν από το πλήθος. Το μάρκετινγκ, σε συνδυασμό με την επανάσταση που του έχει φέρει το διαδίκτυο, έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι κάθε επιχειρηματικού πλάνου με τις εταιρίες να επενδύουν σημαντικά κεφάλαια σε αυτό.

Ωστόσο δεν μπορούν όλα τα είδη μάρκετινγκ να ικανοποιήσουν τους στόχους μίας εταιρείας. Οι καταναλωτές σήμερα, έχουν καλύτερη αντίληψη της αγοράς, είναι πιο απαιτητικοί και είναι λιγότερο πιστοί σε μάρκες. Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες πρέπει να κινηθούν πολύ έξυπνα στο μάρκετινγκ και να σχεδιάσουν μια αποτελεσματική στρατηγική η οποία πραγματικά αντικατοπτρίζει τα προϊόντα και τις αξίες τους με αποτέλεσμα να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό τους και το πιο σημαντικό να αυξηθούν οι πωλήσεις.

Με τον όρο «αποτελεσματικό μάρκετινγκ», δεν εννοούμε ότι πρέπει να ευνοήσουμε το ψηφιακό μάρκετινγκ, το οποίο είναι γρήγορο στην εφαρμογή, και να αφήσουμε πίσω τους παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης. Αντίθετα, με το αποτελεσματικό μάρκετινγκ, πρέπει να ορίσουμε ένα ξεκάθαρο σχέδιο δράσης και μία ισχυρή στρατηγική με πρωτότυπες,  δημιουργικές και έξυπνες ιδέες, οι οποίες θα αφήσουν το στίγμα τους στο target group, μαζί με την υποστήριξη ευφυών και λογικών μηνυμάτων.

Τώρα που γνωρίζουμε τι χρειαζόμαστε ώστε να επιτύχουμε το αποτελεσματικό μάρκετινγκ, ας μιλήσουμε για το πώς θα το εφαρμόσουμε. Απίστευτες ιδέες διαφήμισης συνήθως πεθαίνουν διότι οι εταιρείες αποτυγχάνουν στην σωστή εφαρμογή τους. Από την άλλη, καλές ιδέες μπορούν να γίνουν φοβερές επιτυχίες εάν εφαρμοστούν τέλεια.

Για λόγους οι οποίοι ποικίλλουν ανάλογα με την εταιρεία ή τα προϊόντα, οι επιχειρήσεις σήμερα εστιάζουν κυρίως στο ψηφιακό μάρκετινγκ. Επενδύουν εκατομμύρια σε διαφημίσεις στο Google και το YouTube, σε βίντεο στο Instagram, σε banner ιστοσελίδων, προσλαμβάνουν influencers στην προώθηση των προϊόντων τους και τα λοιπά. Για να επιβιώσουν, αυτές οι εταιρείες χρειάζονται μια συνεχή διαδικτυακή παρουσία, παραδίδοντας καινούργιο δημιουργικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο. Αν δεν συμβεί αυτό, είναι θέμα χρόνου έως ότου αυτές οι εταιρείες να εκλείψουν.

Αρχικά, η ψηφιακή διαφήμιση φαίνεται ευχάριστη, μοντέρνα και πιο φθηνή από την εκτυπωμένη διαφήμιση. Ωστόσο περιλαμβάνει μεγάλο ρίσκο εάν η διαφήμιση γίνεται αποκλειστικά ψηφιακά λόγω του τεράστιου όγκου διαθέσιμου περιεχομένου στο διαδίκτυο και της μικρής χρονικής διάρκειας κατά την οποία ο καταναλωτής δίνει βάση στις ψηφιακές διαφημίσεις. Το brand σας θα ανταγωνίζεται εκατομμύρια άλλες εταιρείες και μπορεί γρήγορα να ξεχαστεί και να αντικατασταθεί από μία πιο ενεργή ή πιο μοδάτη από την δική σας.

Πάντα λέμε στους πελάτες μας, ότι η ψηφιακή διαφήμιση είναι σαν τα τζάκια. Την στιγμή που θα κάψετε λιγότερα ξύλα από τους ανταγωνιστές σας, η φωτιάς σας στο τέλος θα σβήσει. Η διαφήμιση των προϊόντων σας διαδικτυακά, είναι ένας παρατεταμένος αγώνας καύσης όλων και περισσότερων ξύλων.

Οπότε, εάν και το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι αναγκαίο και μπορεί να αποφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, δεν πρέπει να αγνοούμε την τεράστια επιρροή της συμβατικής διαφήμισης στην διαμόρφωση της καταναλωτικής συμπεριφοράς και τα ενισχυμένα οφέλη της χρήσης των δύο αυτών τρόπων διαφήμισης.

Sensory marketing ως μέσο επίδρασης της καταναλωτικής συμπεριφοράς

Καθώς το ψηφιακό μάρκετινγκ ικανοποιεί την ακοή και την όραση του πελάτη, οι εταιρείες πρέπει να βρουν ένα συνδυασμό μεταξύ της εκτύπωσης και του offline μάρκετινγκ για να αγγίξουν και τις πέντε αισθήσεις. Επειδή καθημερινά ο άνθρωπος βομβαρδίζεται από πληροφορίες, ο εγκέφαλος μας μπορεί μόνο να συγκρατήσει ότι του έκανε πραγματική εντύπωση. Ένας τρόπος να συμβεί αυτό είναι με τα συναισθήματα. Όσο περισσότερες αισθήσεις εμπλέκονται σε μία εμπειρία ή κάποιο συμβάν τόσο μεγαλύτερο αντίκτυπο θα έχει.

Το αισθητηριακό ή πολυαισθητηριακό μάρκετινγκ (sensory marketing) είναι μία μορφή διαφήμισης που επικεντρώνεται στις αισθήσεις του καταναλωτή με σκοπό τη δημιουργία συναισθηματικής σύνδεσης με ένα προϊόν ή μία εταιρεία. Αξιοποιεί μία πληθώρα από ερεθίσματα των αισθήσεων με σκοπό να επηρεάσει την καταναλωτική συμπεριφορά. To αισθητηριακό ή πολυαισθητηριακό μάρκετινγκ (sensory marketing) βοηθά τις εταιρείες να μείνουν στη μνήμη του πελάτη, κινώντας το ενδιαφέρον πολλαπλών αισθήσεων. Τέλος, μπορεί να επηρεάσει την καταναλωτική συμπεριφορά, για παράδειγμα μελέτες έχουν δείξει ότι η χρήση συγκεκριμένων αρωμάτων μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις καθώς και συγκεκριμένα χρώματα μπορούν να επηρεάσουν την αντίληψη των πελατών ως προς την ποιότητα ενός προϊόντος.

 

Το έντυπο διαφημιστικό υλικό βοηθά στην επίτευξη του sensory marketing

Σε γενικές γραμμές, το αισθητηριακό ή πολυαισθητηριακό μάρκετινγκ (sensory marketing) έχει γίνει ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για τις εταιρείες που θέλουν να δημιουργήσουν αξέχαστες εμπειρίες για τον καταναλωτή και να αυξήσουν τις πωλήσεις. Σε πολλές περιπτώσεις το αισθητηριακό ή πολυαισθητηριακό μάρκετινγκ (sensory marketing) μπορεί μόνο να επιτευχθεί  με τη βοήθεια έντυπου διαφημιστικού υλικού όπως διαφημίσεις σε περιοδικά, οι οποίες περιλαμβάνουν ένα δείγμα από μία κολόνια ή μία κρέμα για τα χέρια ή μία εταιρεία που στέλνει στους πελάτες της ένα φυλλάδιο τυπωμένο σε ειδικό υπόστρωμα που αντικατοπτρίζει τον πλούτο και το κύρος της.

Τυπωμένα διαφημιστικά υλικά όπως κατάλογοι και φυλλάδια, είναι αντικείμενα που παραμένουν στα χέρια των υποψήφιων πελατών, κάνοντας τον πελάτη να τα διαβάσει με την άνεση του, να τα επανεξετάσει όποτε θέλει ακόμη και να τα μοιραστεί με άλλους. Για παράδειγμα, όταν μια εταιρεία συμμετέχει σε εκθέσεις, η διανομή τυπωμένων φυλλαδίων ή καρτών (αντί για ένα PDF ή ένα email) που προσκαλούν τους πελάτες να συμμετάσχουν σε εκδήλωση της εταιρείας, μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ ενός πιθανού πελάτη που ξεχνά το brand ή το θυμάται ακόμα και μετά το τέλος της έκθεσης.

Τα έντυπα διαφημιστικά υλικά είναι πολύ αποδοτικά οικονομικά, καθώς μπορούν να παραχθούν ψηφιακά με σχετικά χαμηλό κόστος και να τοποθετηθούν στρατηγικά σε τοποθεσίες όπου το στοχευμένο κοινό είναι πιθανότερο να βρίσκεται. Ένα τυπικό παράδειγμα: μια εταιρεία ακινήτων τοποθετεί φυλλάδια για ένα νέο οικιστικό συγκρότημα σε τοπικές καφετέριες ή καταστήματα τροφίμων για να έρθει στα χέρια του κοινού.

Το έντυπο μάρκετινγκ μπορεί επίσης να βοηθήσει στη δημιουργία αναγνώρισης της μάρκας, χρησιμοποιώντας ξεχωριστά υποστρώματα, σχέδια, γραμματοσειρές και χρωματικά σχήματα που οι άνθρωποι μπορούν να συσχετίσουν με την εταιρεία. Αυτή η στρατηγική μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματική στη δημιουργία μιας πιστής βάσης πελατών που είναι πιο πιθανό να θυμούνται την εταιρεία, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της στο μέλλον.

Τέλος, το έντυπο μάρκετινγκ μπορεί να βοηθήσει μια εταιρεία να εδραιώσει την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη στα μάτια των πελατών. Οι εταιρείες που επενδύουν σε ποιοτικό έντυπο μάρκετινγκ δίνουν την εντύπωση ότι λαμβάνουν στα σοβαρά την επιχείρησή τους και γενικά θεωρούνται πιο αξιόπιστες από εκείνες που βασίζονται αποκλειστικά στο ψηφιακό μάρκετινγκ. Αυτό, αντίστοιχα, μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της εμπιστοσύνης προς την εταιρεία και μεγαλύτερη αναγνώριση της μάρκας.

Εν κατακλείδι, παρά την άνοδο του ψηφιακού μάρκετινγκ, το παραδοσιακό μάρκετινγκ παραμένει αναπόσπαστο μέρος μιας αποτελεσματικής στρατηγικής μάρκετινγκ, αφού πολύ συχνά συνεπάγεται με τη διέγερση των πέντε αισθήσεων των πελατών. Οι μάρκες που αποφασίζουν να συμπεριλάβουν το τυπωμένο μάρκετινγκ προκειμένου να παρέχουν ένα χειροπιαστό μέσο πρόσβασης σε πληροφορίες είναι ένα βήμα μπροστά στην εδραίωση της αξιοπιστίας και της εμπιστοσύνης στο κοινό τους.

Η Drupa είναι το ιδανικό παράδειγμα μάρκετινγκ των πέντε αισθήσεων που υποστηρίζεται σθεναρά από το παραδοσιακό μάρκετινγκ. Είναι το μέρος όπου νέες τεχνολογίες παρουσιάζονται με έναν τρόπο που επηρεάζει τις πέντε αισθήσεις του καταναλωτή, δημιουργώντας μια αξέχαστη εμπειρία. Το ψηφιακό περιβάλλον από μόνο του δεν είναι αρκετό!

Σχετικά άρθρα

email Marketing

Το Βιβλίο Γραφικών Τεχνών, με εμπειρία χρόνων στη δημιουργία και υλοποίηση εκστρατειών email marketing και με εργαλείο την πλέον ενημερωμένη βάση δεδομένων εντός του κλάδου των γραφικών τεχνών, είναι ο καλύτερος συνεργάτης σας για μια επιτυχημένη εκστρατεία email marketing.

Back to top