Η οπτική ταυτότητα, ανάπτυξη και σχεδιασμός

Ένα νέο e-book που αφορά στην Οπτική Ταυτότητα κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Φυλάτος, με τίτλο “Η οπτική ταυτότητα, Ανάπτυξη και σχεδιασμός”. Συγγραφέας του ο Κωνσταντίνος Στεφανόπουλος.
Το βιβλίο αυτό δημιουργήθηκε από σχεδιαστές και απευθύνεται σε σχεδιαστές.
Είναι ένας πολύτιμος οδηγός σχεδιασμού της οπτικής ταυτότητας και ισχυρός σύμμαχος για σπουδαστές και επαγγελματίες της γραφιστικής και της οπτικής επικοινωνίας. Αναλύεται η δομή της οπτικής ταυτότητας και εξετάζονται οι πολύπλευρες διαδικασίες ανάπτυξης και σχεδιασμού της. Εστιάζει σε ζητήματα που αφορούν τη στρατηγική τοποθέτηση των επιχειρήσεων, την οπτικοποίηση της εταιρικής φιλοσοφίας και τη σχεδίαση, προσεγγίζοντας το θέμα από την πλευρά του σχεδιαστή. Μέσα από αναλυτικά σχεδιαγράμματα, θεωρία και πραγματικά παραδείγματα οπτικής ταυτότητας διάσημων εταιρειών, επιχειρεί να καταστήσει την όλη διαδικασία όσο γίνεται πιο σαφή και κατανοητή.
Στόχος του βιβλίου είναι να λειτουργήσει ως ένας οδηγός σχεδιασμού της οπτικής ταυτότητας που εξηγεί βήμα προς βήμα τις διαδικασίες σκέψης - υλοποίησης και από τον οποίο ο σχεδιαστής μπορεί να ανασύρει πληροφορίες που αφορούν όλα τα στάδια της ανάπτυξης και του σχεδιασμού της.
Επικεντρώνεται στο γραφικό σχεδιασμό και παρουσιάζει τρόπους προσέγγισης και τεχνικές σχεδίασης.
Στο πρώτο μέρος του βιβλίου αναλύεται η έννοια, η δομή και ο ρόλος της εταιρικής ταυτότητας, καθώς επίσης η καθοριστική συμβολή της εικόνας στην επιτυχία της.
Το δεύτερο μέρος του βιβλίου επικεντρώνεται στη στρατηγική της προβολής και στην οπτικοποίηση. Αρχικά, θίγεται ο τομέας της σημειολογίας και εξηγείται ο ρόλος και η συμβολή της στην ανάπτυξη και τον σχεδιασμό της οπτικής ταυτότητας.
Το τρίτο μέρος του βιβλίου αφορά τον σχεδιασμό. Αρχικά γίνεται αναφορά στη βασική εικαστική γλώσσα και αναφέρονται οι ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά των εικαστικών στοιχείων. Ύστερα εμβαθύνει στις τεχνικές της σύνθεσης, στη χρωματολογία, στη δομή του γράμματος και στους κανόνες του επιτυχημένου σχεδιασμού.
Στο τέταρτο και τελευταίο μέρος του βιβλίου, πραγματοποιείται μία ιστορική αναδρομή, ένα συναρπαστικό ταξίδι στην εξέλιξη διάσημων brands και αναλύεται η οπτική ταυτότητα του καθενός.
«Ο κυριότερος λόγος που το έγραψα, είναι η ανυπαρξία παρόμοιων βιβλίων στην ελληνική βιβλιογραφία και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι νεότεροι κυρίως σχεδιαστές, προκειμένου να κατανοήσουν το αντικείμενο μέσα από ξενόγλωσσα βιβλία και ακριβά σεμινάρια», λέει ο κ. Στεφανόπουλος. «Αφιέρωσα λοιπόν ένα περίπου έτος στην έρευνα και εν τέλει στη συγγραφή αυτού του εγχειριδίου, που σκοπός του είναι να μυήσει τον σύγχρονο σχεδιαστή στη συνολική διαδικασία σχεδίασης της οπτικής ταυτότητας, από την ανάπτυξη της στρατηγικής του branding μέχρι την υλοποίηση».