Αναζήτηση

Είναι πιο βιώσιμη η εκτύπωση κατά παραγγελία στη βιομηχανία της μόδας;

Είναι πιο βιώσιμη η εκτύπωση κατά παραγγελία στη βιομηχανία της μόδας;

Η Kornit Digital, παγκόσμιος ηγέτης στην αγορά της τεχνολογίας ψηφιακής εκτύπωσης υφάσματος, δημοσίευσε πρόσφατα την Έκθεση Περιβαλλοντικών, Κοινωνικών, και Διοικητικών Επιπτώσεων («ESG») για το 2020. Αναφέρει ότι στη βιομηχανία της μόδας υπάρχει υπερ-παραγωγή κατά περίπου 30% και είναι υπεύθυνη για το 20% των παγκόσμιων λυμάτων ετησίως. Αυτό καθιστά τις επιχειρήσεις μόδας και κλωστοϋφαντουργίας μεταξύ των πιο ρυπογόνων στον πλανήτη, κάτι που είναι κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικό για το περιβάλλον.

Το μοντέλο παραγωγής στη μόδα δεν είναι διαφορετικό από αυτό της βιομηχανίας εφημερίδων των δεκαετιών του 1980 και του 1990. Η έκδοση εφημερίδων βασιζόταν στο κλασικό βιομηχανικό μοντέλο, σύμφωνα με το οποίο χρησιμοποιήθηκαν οικονομίες κλίμακας για τη μείωση του μοναδιαίου κόστους.

Τεράστια πιεστήρια εφημερίδων, παράγουν τεράστιες ποσότητες αγαθών με ελάχιστο κόστος μονάδας. Αυτό άλλαξε με την έλευση του Παγκόσμιου Ιστού το 1994, έτσι ώστε σήμερα η διάρκεια και η σπατάλη να είναι πολύ μικρότερες. Μέχρι που ο διαδικτυακός ανταγωνισμός για τους αναγνώστες επέβαλε μια αλλαγή, η υπερβολική παραγωγή δικαιολογούνταν από το θεμέλιο του επιχειρηματικού μοντέλου των εκδόσεων εφημερίδων: τα διαφημιστικά έσοδα. Μια εξαιρετικά επικερδής λειτουργία δικαιολογούσε την υπερβολική εκτύπωση και τη σπατάλη. Οι σημερινές βιομηχανίες μόδας και κλωστοϋφαντουργίας ακολουθούν ένα παρόμοιο μοντέλο κλίμακας, και η ευτυχής συγκυρία των ταχέως κινούμενων και συχνά απρόβλεπτων τάσεων της μόδας χρησιμοποιείται για να δικαιολογήσει την υπερπαραγωγή. Αυτό όμως πρέπει να αλλάξει.

Οι υποστηρικτές της ψηφιακής εκτύπωσης για την παραγωγή κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων είναι πεπεισμένοι ότι το μοντέλο κατά παραγγελία, σε συνδυασμό με την προηγμένη τεχνολογία εκτύπωσης, μπορεί να κάνει στην παραγωγή κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων ό,τι έκανε και το διαδίκτυο στη βιομηχανία των εφημερίδων. Θα μπορούσε να την αναδιαμορφώσει εντελώς, επομένως η ιδέα της παραγωγής μόδας κατά παραγγελία κερδίζει έδαφος.

Από την θετική πλευρά, η παραγωγή με βάση την εκπλήρωση της ζήτησης για ρούχα θα πρέπει να έχει ως αποτέλεσμα την παραγωγή λιγότερων ανεπιθύμητων ενδυμάτων. Η ψηφιακή εκτύπωση υφασμάτων μειώνει τη χρήση νερού κατά 95% και τη χρήση ενέργειας κατά 94%. Σύμφωνα με την Kornit, τα συστήματά τους μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου (GHG) κατά 82%. Η εταιρεία αναμένει να παράγει περίπου 2,5 δισεκατομμύρια «ενδύματα» έως το 2026, με μηδενική υπερπαραγωγή. Η έκθεση της Kornit εκτιμά ότι η ψηφιακή παραγωγή κατόπιν ζήτησης θα εξοικονομήσει 4,3 τρισεκατομμύρια λίτρα νερού ετησίως. Εάν όλα πάνε καλά, θα εξοικονομηθούν επίσης 17,2 δισεκατομμύρια κιλά εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Η εξοικονόμηση νερού προέρχεται από τη μετάβαση στα μελάνια εκτύπωσης μακριά από βαφές και τις διάφορες διαδικασίες που συνδέονται με αυτές για την παραγωγή των υφασμάτων. Η βιομηχανία των γραφικών τεχνών είναι ήδη σε καλή κατάσταση όσον αφορά την περιβαλλοντική λογοδοσία των υλικών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή εκτυπώσεων. Πρέπει να συνυπολογιστεί και η μείωση των εκπομπών από τη ναυτιλία που σχετίζονται με τη μετακίνηση κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και ρούχων σε όλο τον πλανήτη. Υπάρχει επίσης όφελος για τις μικρές επιχειρήσεις, που επιθυμούν να προσφέρουν υπηρεσίες στις τοπικές οικονομίες, με πολύ πιο προσιτή παραγωγή ενδυμάτων.

Ωστόσο, η αποθάρρυνση των καταναλωτών από τη χρήση του παραδοσιακού μοντέλου δεν θα είναι εύκολη ούτε γρήγορη. Η ταχύτητα της ψηφιακής εκτύπωσης πρέπει να είναι πολύ μεγαλύτερη για να μπορεί να προσφέρει όγκο, ειδικά σε υφάσματα όπως το λινό και το μετάξι σε διαφορετικά βάρη. Αλλά η ανατροπή συμφερόντων με μακροχρόνιες αναλογικές παραδόσεις μπορεί να είναι ευκολότερη από ό,τι αναμενόταν. Θα καταλήξει σε διαφορετικές ευκαιρίες: επιχειρηματικό μοντέλο, σχεδιασμός και δημιουργικότητα, τεχνολογία και το πιο σημαντικό από όλα, υποστήριξη των καταναλωτών.

Αυτό το άρθρο παρουσιάστηκε από το Verdigris project, μία πρωτοβουλία της βιομηχανίας με σκοπό να ευαισθητοποιήσει σχετικά με τον θετικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο των εκτυπώσεων. Αυτός ο σχολιασμός βοηθά τις εκτυπωτικές εταιρείες να εναρμονίζονται με τα περιβαλλοντικά πρότυπα και στο πως η φιλική προς το περιβάλλον εταιρική διοίκηση μπορεί να βοηθήσει να βελτιώσουν τα τελικά οικονομικά τους αποτελέσματα.
Το Verdigris υποστηρίζεται από τις παρακάτω εταιρείες: Agfa Graphics, EFI, Fespa, Fujifilm, HP, Kodak, Miraclon, Ricoh, Spindrift, Splash PR, Unity Publishing and Xeikon.

http://verdigrisproject.com/blog/is-print-on-demand-fashion-a-more-sustainable-model

 

Σχετικά άρθρα

email Marketing

Το Βιβλίο Γραφικών Τεχνών, με εμπειρία χρόνων στη δημιουργία και υλοποίηση εκστρατειών email marketing και με εργαλείο την πλέον ενημερωμένη βάση δεδομένων εντός του κλάδου των γραφικών τεχνών, είναι ο καλύτερος συνεργάτης σας για μια επιτυχημένη εκστρατεία email marketing.

Back to top