Εξάχνωση: Ευκαιρίες και οφέλη που προσφέρει σε εκτυπωτές που αναζητούν νέες αγορές (Μέρος 1)
Όλες οι επιχειρήσεις εκτυπώσεων αναζητούν νέες ευκαιρίες. Στο παρακάτω άρθρο του περιοδικού Print Solutions η Ingrid Van Loocke, channel marketing manager στη Sawgrass*, εξηγεί πώς να διαφοροποιήσετε την επιχείρησή σας με την εξάχνωση.
Η επιχειρηματική δράση είναι εύκολη υπόθεση (στη θεωρία), ανεξάρτητα από την βιομηχανία μέσα στην οποία εργάζεστε. Παρέχετε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία σε όσους το χρειάζονται. Για την επίτευξη αυτή, θα πρέπει να διαχειριστείτε πολλά πράγματα: καταγραφή εμπορευμάτων, εργασία, χρόνο, προϋπολογισμό, κ.ά. Ωστόσο, καμία από αυτές τις δραστηριότητες δεν θα γινόταν χωρίς συνεχή ροή εσόδων για την χρηματοδότησή τους.
Η ανάπτυξη νέων επιχειρήσεων είναι κρίσιμο κομμάτι για την επιτυχία της επιχείρησής σας. Σε τελική ανάλυση, η αύξηση του ποσοστού των χρημάτων που ξοδεύουν οι υφιστάμενοι πελάτες σας είναι πολύ πιο αποδοτική από την προσπάθεια να συγκεντρώσετε νέους. Όσοι σας έχουν εμπιστευτεί για να τους ικανοποιήσετε συγκεκριμένες ανάγκες, είναι ήδη οπαδοί της επιχείρησής σας και γνωρίζουν την ποιότητα που αναμένουν να λάβουν.
Τι θα λέγατε να πάτε την σχέση αυτή ένα βήμα πιο κάτω και να έχετε την δυνατότητα να προσφέρετε σε αυτούς τους πελάτες οτιδήποτε χρειάζονται; Η ροή εσόδων σας θα αποκτούσε ένα υγιές ποσοστό αύξησης, ενώ παράλληλα οι πελάτες σας θα απολάμβαναν την δυνατότητα να βρίσκουν όλα τα ποιοτικά προϊόντα που αναζητούν, σε ένα μέρος και από μια επιχείρηση που εμπιστεύονται. Όλοι βγαίνουν κερδισμένοι.
Και τώρα η δύσκολη ερώτηση: Πώς το πετυχαίνουμε αυτό; Για τις επιχειρήσεις print on-demand, η διαφορετικότητα είναι το κλειδί για ανάπτυξη κατά την τρέχουσα οικονομία. Οι πελάτες που ήδη έχετε, ψάχνουν για οικονομία και ευκολία. Γιατί να μην είστε εσείς αυτός που θα τους προσφέρει όσα αναζητούν; Παρόλο που αρκετές επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται τη πραγματικότητα αυτή, δυσκολεύονται να πάρουν την απόφαση για διαφοροποίηση λόγω κόστους και χρόνου που απαιτεί η εκμάθηση ενός νέου τύπου παραγωγής.
Το χρονικό διάστημα που χρειάζεται να περάσει για να δείτε απόδοση στην επένδυσή σας είναι μεγάλο και χρειάζεστε μια σταθερή ζήτηση μεγάλων παραγγελιών προκειμένου να γίνει η εκτύπωση κερδοφόρα. Επιπλέον, απαιτείται πολύτιμος χρόνος για την εκμάθηση του νέου εξοπλισμού και για να γίνει η παραγωγή όσο το δυνατό πιο αποτελεσματική. Για πολλούς, αυτοί οι παράγοντες δεν επιτρέπουν την διαφοροποίηση. Μια λύση που αντιμετωπίζει όλα αυτά τα θέματα είναι η εξάχνωση. Με μικρό κόστος έναρξης, περιορισμένο χώρο για τον χρησιμοποιούμενο εξοπλισμό και την αποθήκευση, γρήγορη απόδοση της επένδυσης και με μια σχεδόν απεριόριστη ποικιλία υποστρωμάτων, η εξάχνωση είναι η ιδανική λύση για όσους θέλουν να τα προσφέρουν όλα σε ένα.
Η εξάχνωση στη πράξη
Η εξάχνωση είναι μια διαδικασία ψηφιακής εκτύπωσης που επιτρέπει σε κάθε επιχείρηση να εφαρμόσει εύκολα και γρήγορα πλήρη έγχρωμα γραφικά μεγάλης ανάλυσης σε μια μεγάλη γκάμα άκαμπτων και εύκαμπτων υλικών, όπως πλάκες, βραβεία, σημάνσεις, φωτογραφικά πάνελ, ρολόγια, πλακάκια, σουβέρ, mouse pads, κούπες, ενδύματα και πολλά άλλα.
Η εκμάθηση και η τελειοποίηση της μεθόδου αυτής είναι εύκολη. Χρησιμοποιήστε κάποιο σχεδιαστικό πρόγραμμα, όπως το CorelDraw, το Illustrator ή το Photoshop, για να δημιουργήσετε ένα σχέδιο με τις προδιαγραφές που θέλετε. Στη συνέχεια μπορείτε να παράγετε τα σχέδιά σας χρησιμοποιώντας έναν εκτυπωτή που δουλεύει με θερμική εξάχνωση πάνω σε χαρτί θερμομεταφοράς. Στη συνέχεια, μεταφέρετε το χαρτί στο υπόστρωμα το οποίο θα πρέπει είτε να είναι επιστρωμένο ή να είναι κατασκευασμένο από πολυμερές, και πιέζετε με μια θερμική πρέσα. Τα υπόλοιπα είναι απλά χημεία.
Το μελάνι εξάχνωσης δεν είναι πραγματικά μελάνι, αλλά στερεά σωματίδια χρωστικής που αιωρούνται σε έναν ρευστό φορέα. Όταν τυπώνονται σε χαρτί θερμομεταφοράς, το χρώμα είναι «ανενεργό» και παραμένει έτσι μέχρι να εφαρμοστεί η κατάλληλη θερμοκρασία και η πίεση από τη πρέσα. Όταν συμβαίνει αυτό, τα στερεά σωματίδια χρωστικής μετατρέπονται σε αέρια, τα πολυμερή στο υπόστρωμα «ανοίγουν» και η πρέσα σπρώχνει την χρωστική στα μόρια του πολυμερούς. Όσο η θερμοκρασία πέφτει, το πολυμερές «κλείνει» και τα αέρια της χρωστικής στερεοποιούνται, μετατρέποντας το ζωντανό χρώμα σε ένα αναπόσπαστο τμήμα της επιφάνειας του υποστρώματος.
Η διαδικασία αυτή είναι γρήγορη, εύκολη και χρησιμοποιεί εξοπλισμό που είναι οικείος στους περισσότερους: υπολογιστή, μελάνι, χαρτί, υποστρώματα και θερμική πρέσα.
Το κόστος εισόδου είναι συγκριτικά χαμηλό. Ένα αρχικό σύστημα μπορεί να στοιχίσει 620€ - 960€. Μια καλής ποιότητας θερμική πρέσα που θα σας δώσει τα καλύτερα αποτελέσματα και μπορεί να στοιχίσει από 620€ έως 1300€, που σημαίνει ότι συνολικά μπορεί να ξοδέψετε από 1240€ έως 2270€ για ένα ολοκληρωμένο σύστημα.
Τώρα, αναλογιστείτε το κόστος άλλων εκτυπωτικών συστημάτων. Όταν ένα μηχάνημα εγχάραξη με λέιζερ κοστίζει από € 6900 και πάνω, ή ένας εκτυπωτής για απευθείας εκτύπωση σε ύφασμα από € 11000, η εξάχνωση είναι η πιο οικονομική επιλογή. Η απόδοση της επένδυσης είναι επίσης πιο γρήγορη. Η δουλειά και τα γενικά έξοδα είναι λίγα για την δημιουργία προϊόντων με εξάχνωση, ενώ η τιμή πώλησης τέτοιων προϊόντων είναι πολύ υψηλότερη. Αυτό σημαίνει ότι έχετε περιθώριο μεγάλου κέρδους.
Η επιβράβευση
Υπάρχουν μερικά πράγματα που κάνουν την εξάχνωση εξαιρετική προσθήκη στην ήδη υπάρχουσα επιχείρηση. Πρώτο, είναι η ποικιλία των προϊόντων υψηλού περιθωρίου, τα οποία μπορείτε να πουλήσετε στους υφιστάμενους πελάτες. Παρόλο που η εξάχνωση λειτουργεί μόνο σε πολυμερή υποστρώματα, υποστρώματα όπως ξύλο, πλαστικό, γυαλί, ακριλικό, μέταλλο και πέτρα μπορούν να επιστρωθούν για να τυπωθούν με εξάχνωση.
Δεύτερο, είναι ότι το περιθώριο κέρδους προϊόντων τυπωμένων με την μέθοδο αυτή είναι υψηλό. Το κόστος για εκτύπωση με υψηλής ποιότητας μελάνι κυμαίνεται αρκετά κάτω από τα 0,27€ ανά τετραγωνικό μέτρο, και ο χρόνος για την εκτύπωσή του είναι λιγότερος από 2 λεπτά. Καθοριστικό στοιχείο του κόστους είναι το ίδιο το υπόστρωμα.
Για παράδειγμα, οι κατά παραγγελία θήκες κινητών τηλεφώνων είναι πολύ δημοφιλείς την περίοδο αυτή. Το κόστος σας για ένα τέτοιο προϊόν είναι περίπου 3,84€, (2,40€ για το ακατέργαστο τεμάχιο, 0,06€ για την εικόνα και 1,37€ για την εργασία σας και τα γενικά έξοδα). Η λιανική τιμή τέτοιων θηκών εκτιμάται στα 22€, που σημαίνει ότι η πώληση μιας μόνο θήκης σας εξασφαλίζει κέρδος 18,12 € (82% κέρδος).
Τρίτον, με τέτοια περιθώρια κέρδους και με χαμηλά έξοδα εισόδου, η απόδοση στην επένδυση είναι γρήγορη. Αν η επένδυσή σας σε εξοπλισμό ήταν 2.270€, τότε θα πρέπει απλά να πουλήσετε 127 θήκες κινητών τηλεφώνων για την απόσβεση.
Τελευταίες συμβουλές
Η λίστα επιβραβεύσεων για την διαφοροποίηση της επιχείρησής σας είναι μεγάλη. Ωστόσο, κάτι τέτοιο θα είχε νόημα μόνον αν είστε προετοιμασμένοι να πουλήσετε στη μέγιστη αξία αυτά τα νέα προϊόντα στους υφιστάμενους πελάτες και είστε έτοιμοι να επενδύσετε χρόνο και χρήματα για μάθετε πώς να τα φτιάχνετε.
Οι ενεργητικές τεχνικές πωλήσεων είναι το κλειδί για την αύξηση της ζήτησης στην βάση των πελατών σας. Μιλήστε με τους πελάτες όταν παραγγέλνουν και μάθετε περισσότερα για το τι κάνουν (ή τι ελπίζουν να κάνουν). Προτείνετε λύσεις και δείξτε τους δείγματα των νέων προϊόντων σας για να δουν την εξαιρετική ποιότητα που έχετε να τους προσφέρετε.
Δημιουργήστε και κρατήστε ένα δειγματολόγιο, μια παλέτα των χρωμάτων που είστε σε θέση να αναπαράγετε και άλλα απτά αντικείμενα που θα δώσετε στους πελάτες σας μια αίσθηση για το πώς θα φαίνονται τα προϊόντα τους. Είναι, επίσης, εξαιρετικός τρόπος για να εξοικειωθείτε με τα συστήματα εξάχνωσης, τα προγράμματα διαχείρισης του χρώματος και την όλη διαδικασία και τις συνθήκες που πρέπει να υπάρχουν προκειμένου να δημιουργήσετε αποτελεσματικά, ποιοτικά προϊόντα. Η διαφοροποίηση των προϊόντων σας μπορεί να φαίνεται ως ένα τεράστιο και δύσκολο εγχείρημα αυτή τη στιγμή. Αλλά με τον καιρό, την εξάσκηση και την σταθερή αύξηση των κερδών, θα καταλάβετε ότι η διαφοροποίηση είναι πραγματικά ο δρόμος για το μέλλον.
*Εταιρεία ψηφιακών λύσεων εκτύπωσης
Πηγή: Περιοδικό Print Solutions, Τεύχος Μαρτίου