Αναζήτηση

Πινελιές φινιρίσματος

Πινελιές φινιρίσματος

Το εύρος των εκπληκτικών επεξεργασιών και εφέ που μπορείτε να προσθέσετε στην εκτύπωση επεκτείνεται ραγδαία, δίνοντάς σας τη δυνατότητα να εντυπωσιάσετε τους πελάτες σας. 

Σε μια εποχή που οι καταναλωτές βομβαρδίζονται από ανταγωνιστικά μέσα ενημέρωσης, δεν ήταν ποτέ πριν πιο δύσκολο για την εκτύπωση να ξεχωρίσει από το πλήθος. Παρόλο που διάφορα φινιρίσματα μπορούν να προστεθούν στο έντυπο, όπως κοπή, χρυσοτυπία και αναγλυφοτυπία, οι διαδικασίες αυτές είναι συνήθως δαπανηρές. 

Σαν αποτέλεσμα, έναν αυξανόμενος αριθμός διαφημιστών στρέφεται προς ειδικά μελάνια, μέσα και επεξεργασίες που μπορούν να υλοποιηθούν με ένα μόνο πέρασμα στο πιεστήριο και να προσδώσει μεγαλύτερη αξία σε ένα έντυπο. Οι δυνατότητες επεξεργασίας και εφφέ αυξάνονται συνεχώς, αλλά εδώ σας παρουσιάζουμε κάποιες από αυτές που μας τράβηξαν την προσοχή.

Θερμοχρωματικά μελάνια

Τα θερμοχρωματικά μελάνια είναι βερνίκια τα οποία αντιδρούν στη θερμότητα και αποτελούν μια έξυπνη εφαρμογή για να εκπλήξετε τους καταναλωτές αποκαλύπτοντας μια εικόνα που πριν από λίγο δεν μπορούσαν να δουν. Τα θερμοχρωματικό βερνίκι μπορεί να ρυθμιστεί με ακρίβεια ενός βαθμού και το αποτέλεσμα είναι διαδραστικό και εμπλέκει τον καταναλωτή. 

Ένα πρόσφατο παράδειγμα μιας τέτοιας εφαρμογής είναι από την εταιρεία Celloglas, η οποία εφάρμοσε σε ένα σχέδιο ποτηριού κρασιού από βερνίκι σε ένα κουτί κρασιού. Όταν το κουτί βρισκόταν σε θερμοκρασία δωματίου, τότε αποκαλυπτόταν η φράση «Έτοιμο προς κατανάλωση». Η Celloglas, επίσης, σχεδίασε ένα ειδικό εξώφυλλο για ένα τεύχος του περιοδικού Computer Arts με τη χρήση θερμοχρωματικών μελανιών το οποίο με την τριβή αποκάλυπτε κρυμμένα εκτυπωμένα μηνύματα.    

Θερμοχρωματικά μελάνια επίσης, χρησιμοποίησε ένα δημιουργικό γραφείο από την Κροατία, το Bruketa & Zini, το οποίο σχεδίασε ένα βιβλίο με την ετήσια έκθεση της εταιρείας τροφίμων Podravka. Το βιβλίο περιείχε λευκές σελίδες τυπωμένες με θερμοχρωματικό μελάνι και, προκειμένου να μπορέσει κάποιος να το διαβάσει, έπρεπε να το τυλίξει με αλουμινόχαρτο και να το ψήσει στο φούρνο στους 100°C για 25 λεπτά.




Φωτοχρωματικά μελάνια

Τα φωτοχρωματικά μελάνια αλλάζουν το χρώμα τους όταν εκτίθενται στο φώς του ήλιου ή σε UV πηγή φωτός. Για παράδειγμα, μπορείτε να έχετε μια τυπωμένη ασπρόμαυρη εικόνα στο εξώφυλλο ενός περιοδικού, μιας εφημερίδας ή ενός εντύπου, αλλά όταν πηγαίνετε έξω στον ήλιο, η εικόνα αυτή μετατρέπεται σε μια όμορφη, πολύχρωμη εικόνα. 

Με την τεχνική αυτή, το δημιουργικό γραφείο DDB στο Sao Paulo δημιούργησε σε ένα περιοδικό μια καταχώρηση για ένα αντηλιακό. Η καταχώρηση προσκαλεί τους αναγνώστες να μαντέψουν ποιος από τους δύο λουόμενους φοράει αντηλιακό. Όταν η καταχώρηση εκτίθεται στις UV ακτίνες του ηλίου, ο άντρας της εικόνας φαίνεται ηλιοκαμένος, ενώ η γυναίκα έχει το ίδιο χρώμα με πριν. 

Τα μελάνια αυτά είναι ιδιαίτερα δημοφιλή σε καμπάνιες που προειδοποιούν για τον κίνδυνο της έκθεσης σε UV ακτινοβολία. 


Μελάνια που αλλάζουν χρώμα

Τα μελάνια αυτά δεν αλλάζουν κυριολεκτικά χρώμα, αλλά αντανακλούν διάφορα μήκη κύματος στο λευκό φως με διαφορετικό τρόπο, ανάλογα με την οπτική γωνία. Το εφφέ αυτό έχει χρησιμοποιηθεί για ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών εφαρμογών, όπως σε περιοδικά και έντυπα. 

Όταν συνδυάζονται με χρωστικές άλλων χρωμάτων, τα μελάνια αυτά μπορούν να αποδώσουν μια εξαιρετική γκάμα πιθανών χρωματικών εναλλαγών και να δημιουργήσουν ένα ελκυστικό αποτέλεσμα που τραβάει τη προσοχή. Αν κοιτάξετε μια εικόνα από μια γωνία μπορεί να δείχνει λευκή, αλλά όσο μετακινείται η εικόνα μπορεί να παίρνει αποχρώσεις κόκκινου ή πράσινου.  

Σχετικά άρθρα

email Marketing

Το Βιβλίο Γραφικών Τεχνών, με εμπειρία χρόνων στην δημιουργία και υλοποίηση εκστρατειών email marketing και με εργαλείο την πλέον ενημερωμένη βάση δεδομένων εντός του κλάδου των γραφικών τεχνών, είναι ο καλύτερος συνεργάτης σας για μια επιτυχημένη εκστρατεία email marketing.

Back to top