Αναζήτηση

Η άλλη κρίση: Τι μπορούν να κάνουν οι εκτυπωτές για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και του COVID-19;

Η άλλη κρίση: Τι μπορούν να κάνουν οι εκτυπωτές για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και του COVID-19;

Σε ολόκληρη την Ευρώπη, τα μέτρα για τον περιορισμό της πανδημίας ασκούν επιπλέον πίεση στους ψηφιακούς εκτυπωτές. Εστιάζοντας μόνο στην τρέχουσα πανδημία, είναι πολύ εύκολο να υποτιμήσουμε μια άλλη παγκόσμια κρίση. Η μάχη ενάντια στην κλιματική αλλαγή συνεχίζεται, και έχει άμεσο αντίκτυπο στη εκτυπωτική βιομηχανία. Ώρα να προετοιμαστείτε.

Οι εκδηλώσεις έχουν σταματήσει, τα εστιατόρια έχουν κλείσει και στις περισσότερες χώρες τα εμπορικά καταστήματα είναι κλειστά. Αυτή η κατάσταση φέρνει δυσκολίες ιδιαίτερα στις εκτυπωτικές επιχειρήσεις που εστιάζουν σε εφαρμογές POS. Ωστόσο, η κλιματική κρίση εξακολουθεί να είναι κάτι στο οποίο πρέπει να επικεντρωθεί αυτή η βιομηχανία.

 

Η πανδημία «πετσοκόβει» τις πωλήσεις των εκτυπωτικών επιχειρήσεων

Η ζήτηση για ψηφιακά τυπωμένες εφαρμογές POS μειώθηκε σημαντικά το 2020. Πολλοί εκτυπωτές αναγκάστηκαν να μειώσουν το κόστος για να μην κλείσουν. Φωτογραφία: S. Angerer


Σε σύγκριση με το 2019, οι πωλήσεις στον εκτυπωτικό κλάδο έχουν μειωθεί σημαντικά. Αυτό εξακολουθεί να έχει βαθύ αντίκτυπο στους προμηθευτές τους:

  • Λιγότερη ζήτηση για αναλώσιμα
  • Μειωμένο ενδιαφέρον για επενδύσεις σε μηχανήματα
  • Οι συμβάσεις υπηρεσιών έχουν αλλάξει ή διακοπεί

Πολλοί κατασκευαστές και έμποροι βρίσκονται σε μια διαδικασία προσαρμογής στη νέα κατάσταση, εστιάζοντας κυρίως σε γνωστές αναπτυσσόμενες αγορές όπως:

  • Εκτύπωση υφασμάτων
  • Soft Signage
  • Εξατομικευμένη εσωτερική διακόσμηση
  • Εξατομικευμένα δώρα και διαφημιστικά είδη
  • Συσκευασία

Αυτή η στρατηγική πρέπει να εξεταστεί από τους ψηφιακούς εκτυπωτές εάν θέλουν να διασφαλίσουν το μέλλον των εταιρειών τους.

Ακόμη δεν είναι ξεκάθαρο το πόσο θα διαρκέσει η πανδημία ή ποιες θα είναι οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της. Ωστόσο, αυτός δεν είναι λόγος να υποτιμήσουμε ή να ξεχάσουμε την τρέχουσα κλιματική κρίση. Οι ιδιοκτήτες εταιρειών/εμπορικών σημάτων και οι κυβερνήσεις, μεταξύ άλλων, σχεδιάζουν να πάρουν κάποια μέτρα για να σταματήσουν την υπερθέρμανση του πλανήτη. Ορισμένα από αυτά θα επηρεάσουν άμεσα τον κλάδο της ψηφιακής εκτύπωσης.

 

Κυβερνητικές δεσμεύσεις για την προστασία του κλίματος

Οι ψηφιακοί εκτυπωτές με τεχνολογία UV-LED έχουν μικρότερη κατανάλωση σε ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό μειώνει το κόστος εκτύπωσης και βοηθά το περιβάλλον. Φωτογραφία: S. Angerer


Σε εθνικό επίπεδο, η Γερμανία θα εισαγάγει τιμολόγηση για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για θέρμανση και μεταφορά ήδη από το 2021. Ο νέος γερμανικός νόμος για την προστασία του κλίματος (Σεπτέμβριος 2020) προβλέπει επίσης ότι οι εκπομπές αερίων που συμβάλλουν στην ανάπτυξη του φαινομένου του θερμοκηπίου θα μειωθούν σημαντικά έως το 2030. Θα υπάρχει ετήσια αναθεώρηση καθώς και πρόσθετα μέτρα που θα τεθούν σε εφαρμογή. Μέχρι το 2050, η Γερμανία στοχεύει να είναι κλιματικά ουδέτερη (η κλιματική ουδετερότητα ή ουδετερότητα του άνθρακα είναι η επίτευξη ισορροπίας ανάμεσα στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και την απορρόφηση άνθρακα σε συλλέκτες διοξειδίου - οι συλλέκτες διοξειδίου του άνθρακα είναι κάθε σύστημα που απορροφά περισσότερο άνθρακα απ' ό,τι εκπέμπει. Οι βασικοί φυσικοί συλλέκτες άνθρακα είναι το χώμα, τα δάση και οι ωκεανοί) σε ομοσπονδιακό επίπεδο. Αυτό σημαίνει, ότι τα εταιρικά αυτοκίνητα των εκτυπωτικών επιχειρήσεων καθώς και η θέρμανση γραφείων και χώρων παραγωγής θα γίνουν όλο και πιο ακριβά τα επόμενα χρόνια ως άμεσο αποτέλεσμα των νόμων για την προστασία του κλίματος.

Η ΕΕ πιέζει επίσης να εισαχθούν περισσότερα μέτρα στα κράτη μέλη της, προκειμένου να υποστηριχθούν οι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης (Sustainable Development Goals – SDGs) του ΟΗΕ. Από το 2015, ένας κύριος στόχος είναι η δημιουργία μιας κυκλικής οικονομίας. Ωστόσο, πολλές από τις σημερινές εφαρμογές εκτύπωσης μεγάλου μεγέθους δεν είναι κατάλληλες για ανακύκλωση.

Αυτό ισχύει ειδικά (αλλά όχι αποκλειστικά) για εμπορικές εκθέσεις, συσκευασίες και εφαρμογές POS, καθώς το τελικό προϊόν είναι σύνθετο, και συνήθως καταλήγει σε αποτεφρωτήρες αποβλήτων ή χώρους υγειονομικής ταφής.

Οι μεγάλες μάρκες δέχονται πιέσεις από παντού για να αυξήσουν τις προσπάθειές τους για τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής, καθώς οι νομοθέτες επικεντρώνονται συχνά σε μεγάλες εταιρείες, με το τεράστιο μέγεθος αυτών των εταιρειών να αποδεικνύει τον τεράστιο αντίκτυπό τους στο περιβάλλον. Ταυτόχρονα, οι εταιρείες πρέπει να λαμβάνουν πάντα υπόψη τους επενδυτές και τους πελάτες, έχοντας κατά νου να διατηρούν πάντα μια ελκυστική εικόνα της μάρκας.

Οι περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένοι πελάτες περιμένουν ότι οι αγαπημένες τους μάρκες θα είναι περιβαλλοντικά υπεύθυνες και θα συμβάλλουν στη διάσωση του πλανήτη. Οι επενδυτικές επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να καθιερώνουν τη βιωσιμότητα ως βασική προϋπόθεση για τις χρηματοδοτήσεις. Ως αποτέλεσμα, σήμερα οι περισσότερες εταιρείες δημοσιεύουν περιβαλλοντικές εκθέσεις. Για τη δημιουργία αυτών των εκθέσεων, απαιτούνται αξιόπιστοι αριθμοί, για παράδειγμα το αποτύπωμα άνθρακα του έντυπου προωθητικού υλικού.

 

Η κλιματική κρίση θα απασχολήσει τους ψηφιακούς εκτυπωτές για πολύ περισσότερο καιρό από την πανδημία COVID-19

Τα απλά υλικά που αποτελούνται από ένα στοιχείο είναι εύκολο να ανακυκλωθούν, οπότε οι ψηφιακοί εκτυπωτές θα πρέπει να επανεξετάσουν τα προϊόντα τους για να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης. Φωτογραφία: S. Angerer


Η τάση προς την αειφορία ασκεί πιέσεις στην εκτυπωτική βιομηχανία. Όλο και περισσότερες μάρκες έχουν αρχίσει να «διαγράφουν» τις εκτυπωτικές επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν  πιστοποιήσεις για την προστασία του περιβάλλοντος. Ορισμένες εταιρείες ζητούν ακόμη και περιβαλλοντικές εκθέσεις από τους προμηθευτές τους. Οι μικρές εκτυπωτικές επιχειρήσεις μπορεί να αντιμετωπίσουν ιδιαίτερες δυσκολίες στην προσπάθεια απόκτησης τέτοιων πιστοποιήσεων, καθώς υπάρχει τεράστια γραφειοκρατική και διοικητική δουλειά που πρέπει να γίνει.

Ωστόσο, πολλοί εκτυπωτές και επιγραφοποιοί έχουν ήδη επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στην προστασία του περιβάλλοντος τα τελευταία χρόνια. Τα πιο συχνά μέτρα περιλαμβάνουν:

  • Περιβαλλοντικοί έλεγχοι (ISO 14001)
  • Επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (π.χ. ηλιακοί συλλέκτες και αντλίες θερμότητας)
  • Μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας σε κτίρια και μηχανήματα

Οι εκτυπωτικές επιχειρήσεις μπορούν να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά, αν επικοινωνήσουν κατάλληλα την εστίαση της προσοχής τους στην προστασία του περιβάλλοντος. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορούν να χρεώσουν κάποιο επιπλέον κόστος στον πελάτη. Με την απότομη πτώση στις πωλήσεις των εκτυπωτικών προϊόντων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, είναι πολύ πιθανό να αποδειχθεί πολύ πιο δύσκολη όποια πριμοδότηση για φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα σε εταιρικούς πελάτες.

 

Με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια

«Μείωση, Επαναχρησιμοποίηση, Ανακύκλωση»: οι τρεις αρχές για μια πιο βιώσιμη χρήση των φυσικών πόρων. Στην πραγματικότητα, αυτές οι τρεις λέξεις θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως ένα ολοκληρωμένο μοντέλο αναδιάρθρωσης μιας επιχείρησης ψηφιακών εκτυπώσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19.

Μείωση: Μειώστε τη χρήση υλικού, για παράδειγμα με την βελτιστοποίηση της επιλογής υποστρωμάτων εκτύπωσης.

Επαναχρησιμοποίηση: Χρησιμοποιήστε τα υλικά όσες περισσότερες φορές είναι δυνατόν, π.χ. σύνθετα πάνελ αλουμινίου.

Ανακύκλωση: Το χρησιμοποιημένο υλικό που συλλέγεται μπορεί συχνά να απορρίπτεται φθηνότερα.

Επομένως, η χρήση βιώσιμων υλικών μπορεί να εξοικονομήσει χρήματα σε όλη τη διαδικασία παραγωγής σε μια επιχείρηση ψηφιακών εκτυπώσεων. Η ποιότητα του προϊόντος συνήθως δεν επηρεάζεται. Αυτό, φυσικά, βοηθά τόσο τα οικονομικά περιθώρια της επιχείρησης όσο και το περιβάλλον.

Ωστόσο, είναι απαραίτητή η ψηφιοποίηση σε ολόκληρη τη ροή εργασίας, προκειμένου να διασφαλιστεί μια αποτελεσματική και έγκαιρη παραγωγή. Αυτό μπορεί να ακούγεται λίγο περίεργο στους ψηφιακούς εκτυπωτές, καθώς τείνουν να βλέπουν τους εαυτούς τους ως «τους αρχηγούς της ψηφιοποίησης» στον εκτυπωτικό κλάδο.

 

Η πανδημία ως ευκαιρία

Η πανδημία COVID-19 έχει επηρεάσει σημαντικά πολλούς εκτυπωτές. Πολλοί, έχουν αναβάλει σχέδια αναδιοργάνωσης των επιχειρήσεών τους. Ωστόσο, είναι σημαντικό να το δουν όλο αυτό ως μοναδική ευκαιρία. Τώρα είναι η ώρα να καταστήσετε τις επιχειρήσεις σας πιο αποδοτικές αλλά και φιλικές προς το περιβάλλον. Πλήρη κυβερνητικά προγράμματα μετριασμού των επιπτώσεων της πανδημίας COVID-19, όπως το γερμανικό "KfW Corona Hilfe" (βοήθεια για τον κορωνοϊό), μπορεί να είναι σε θέση να βοηθήσουν με χρηματοδοτήσεις. Ίσως λοιπόν, η πανδημία να είναι πραγματικά μια ιστορική ευκαιρία για την εκτυπωτική βιομηχανία να σημειώσει σημαντική πρόοδο στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

πηγή: fespa.com

Σχετικά άρθρα

email Marketing

Το Βιβλίο Γραφικών Τεχνών, με εμπειρία χρόνων στη δημιουργία και υλοποίηση εκστρατειών email marketing και με εργαλείο την πλέον ενημερωμένη βάση δεδομένων εντός του κλάδου των γραφικών τεχνών, είναι ο καλύτερος συνεργάτης σας για μια επιτυχημένη εκστρατεία email marketing.

Back to top