Αναζήτηση

Συσκευασία και Περιβάλλον

Συσκευασία και Περιβάλλον

Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα στο χώρο της συσκευασίας προϊόντων είναι προφανώς η ίδια η δομή της συσκευασίας. Τι εννοώ με αυτό. Η υπέρ πληθώρα προϊόντων τα τελευταία χρόνια έχει οδηγήσει στα μεγάλα περιβαλλοντικά προβλήματα που όλοι μας γνωρίζουμε και που σίγουρα όλοι μας ευθυνόμαστε. Η συσκευασία δεν είναι η νούμερο ένα αιτία για τις επιζήμιες επιπτώσεις στο περιβάλλον αλλά συντελεί σημαντικό κομμάτι άμεσα και έμμεσα.

Η συσκευασία ευθύνεται σε ότι έχει να κάνει με το υλικό που χρησιμοποιεί πρωτίστως αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Ας δούμε μερικές από αυτές τις συνιστώσες:

  • Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας είναι ο συνολικός όγκος που καταλαμβάνει.
  • Το υλικό που αποτελεί την συσκευασία.
  • Η εργονομία του σχεδιασμού.
  • Η μέθοδος με την οποία έχει εκτυπωθεί.
  • Η ικανότητα προστασίας του προϊόντος.
  • Ο σχεδιασμός των γραφικών που έχουν επιλεχθεί για το marketing του προϊόντος

Χωρίς να επεκταθώ περισσότερο στον τρόπο με τον οποίο αυτές οι συνιστώσες συντελούν στην δημιουργία ενός μεγαλύτερου προβλήματος θα ήθελα απλά να πω πως οι ίδιες συνιστώσες εάν χρησιμοποιηθούν κατάλληλα μπορούν να δώσουν και τη λύση του προβλήματος!

Έτσι λοιπόν σε ότι έχει να κάνει με το όγκο που καταλαμβάνει η συσκευασία τα πράγματα είναι πολύ απλά αρκεί να επαναπροσδιοριστεί ο σχεδιασμός. Είναι ανούσιο και το μόνο που δημιουργεί είναι πρόβλημα ο μεγάλος όγκος μιας συσκευασίας. Η τάση του μέλλοντος σε αυτό το κομμάτι είναι η όσο το δυνατόν μικρότερη συσκευασία που θα χρειάζεται μικρότερες ποσότητες υλικού αλλά και θα καταλαμβάνει μικρότερο αποθηκευτικό χώρο. Τα οφέλη είναι πάρα πολλά και ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς πως επωφελούνται πάρα πολλοί τομείς της αλυσίδας παραγωγής, διάθεσης και εμπορίας.

Σε ότι αφορά το υλικό θα υπερτονίσει πάλι την ανάγκη για χρήση ανακυκλώσιμων και βιοδιασπώμενων υλικών για την διάσωση των πολύτιμων φυσικών μας πόρων.

Η εργονομία του σχεδιασμού είναι ένα πιο πολύπλοκο πρόβλημα που θα πρέπει κάποιος που ασχολείται με τη συσκευασία να λύσει αλλά έχει έναν πολύ απλό και κατανοητό άξονα για να κινηθεί. Θέτει το ερώτημα, είναι εφικτό η συσκευασία που θα κατασκευάσω να μπορεί να χρησιμοποιηθεί πέρα από την βασική χρήση για την οποία προορίζεται; Αυτό σημαίνει ότι ενδεχομένως μία συσκευασία να μπορεί να ξαναχρησιμοποιηθεί είτε για την επανασυσκευασία του ίδιου προϊόντος είτε για την αποθήκευση κάποιου άλλου.

Σχετικά με την μέθοδο εκτύπωσης μπορώ να σας αναφέρω με ακρίβεια ότι κάποιες από τις μεθόδους που μπορούν να εκτυπώσουν συσκευασία είναι πιο επιβλαβείς για το περιβάλλον. Κατά συνέπεια προσπαθούμε να προσαρμόσουμε τα κριτήρια εκτύπωσης που θέλουμε για τη συσκευασία μας ώστε να είναι δυνατή η ικανοποίηση τους από τις λιγότερο ρυπογόνους μεθόδους εκτύπωσης.

Μία συσκευασία θα πρέπει να είναι σε θέση να προστατεύει και να εγγυάται την ασφάλεια του προϊόντος σε τέτοιο βαθμό που να μπορεί να αποφευχθεί το φαινόμενο των αλλοιωμένων προϊόντων και της απόσυρσής τους από την αγορά.

Ο σχεδιασμός των γραφικών που θα κοσμούν την συσκευασία θα πρέπει να είναι όσο το δυνατό πιο απλός χωρίς να κάνει χρήση πολλών χρωμάτων και να μην απαιτεί την εκτύπωση ολόκληρης της επιφάνειας! Δεν είναι πάντοτε δυνατό αλλά με το πέρασμα του χρόνου όλο και περισσότερες συσκευασίες με λιτό χαρακτήρα και που υιοθετούν αυτά τα χαρακτηριστικά που προανέφερα θα κάνουν την εμφάνισή τους.

Είναι επιτακτική ανάγκη για το καλό όλων μας να αναζητούμε την μεταστροφή της συσκευασίας προς αυτά τα κριτήρια. Ελπίζω να συμβάλουμε όλοι μας σε αυτό είτε σαν πελάτες, είτε σαν σχεδιαστές και παραγωγοί…

Πηγή:extend-graphics.com

Σχετικά άρθρα

email Marketing

Το Βιβλίο Γραφικών Τεχνών, με εμπειρία χρόνων στη δημιουργία και υλοποίηση εκστρατειών email marketing και με εργαλείο την πλέον ενημερωμένη βάση δεδομένων εντός του κλάδου των γραφικών τεχνών, είναι ο καλύτερος συνεργάτης σας για μια επιτυχημένη εκστρατεία email marketing.

Back to top