Ξαναφτιάχνοντας την Guernica του Pablo Picasso χρησιμοποιώντας τον εκτυπωτή Durst Rho 512 6 C
Ένας παγκοσμίου φήμης πίνακας που δουλεύτηκε εκ νέου από τον διάσημο Ισπανό φωτογράφο και καλλιτέχνη José Manuel Ballester και εκτυπώθηκε από την Durst.
Για πρώτη φορά, μια διαφορετική Guernica – έργο που αρχικά είχε ζωγραφιστεί από τον Pablo Picasso – εκτυπώθηκε σε πραγματικό μέγεθος χρησιμοποιώντας τις προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες εκτύπωσης και παραγωγής της Durst.
Ο José Manuel Ballester έχει αποκτήσει διεθνή αναγνώριση για την ιδιαίτερη τέχνη του να ερμηνεύει διάσημους πίνακες αφαιρώντας ανθρώπους και ζώα. Η Guernica είναι μια ελαιογραφία του 1937 σε καμβά που αναγνωρίζεται ως ένα από τα πιο γνωστά έργα του Picasso. Θεωρείται από πολλούς κριτικούς της τέχνης ως ένας από τους πιο συγκινητικούς και ισχυρούς αντιπολεμικούς πίνακες στην ιστορία.
Το έργο του Ballester «Around Guernica, 2009/2020», μια αφαιρετική εκδοχή του έργου του Picasso, εκφράζει με μια σύγχρονη ματιά το ιστορικό γεγονός και την ανθρώπινη τραγωδία. Είναι το κεντρικό έκθεμα της έκθεσης «2020/03/15 José Manuel Ballester» στο Μουσείο Guggenheim Bilbao, που δείχνει την πόλη του Bilbao κατά τη διάρκεια του lockdown. Η έκθεση, η οποία περιλαμβάνει επίσης μια συλλογή από φωτογραφίες μεγάλου μεγέθους που αντανακλούν τους ερημικούς δρόμους του Bilbao, θα παραμείνει ανοιχτή έως τις 21 Φεβρουαρίου 2021.
Με το «Around Guernica», ο Ballester προσθέτει ένα νέο έργο τέχνης σε μια εργασία που ξεκίνησε πάνω από 10 χρόνια πριν, όταν αποφάσισε να ερευνήσει τους αρχιτεκτονικούς και φυσικούς χώρους που περιβάλλουν τις ιστορίες μερικών εκ των διασημότερων πινάκων της ιστορίας, όπως τα «Las Meninas» του Diego Velasquez ή «The Garden of Earthly Delights» του Hieronymus Bosch. Κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown την περασμένη άνοιξη, ο καλλιτέχνης επισκέφτηκε την έρημη πόλη του Bilbao και κατέγραψε τοπία και εικόνες.
Αυτές οι εικόνες ήταν το πρώτο βήμα ενός έργου σε συνεργασία με τα Estudios Durero και το Μουσείο Guggenheim Bilbao, το οποίο κατέληξε σε μια φωτογραφική έκθεση, την έκδοση ενός βιβλίου και την πρώτη αναπαραγωγή και έκθεση του έργου «Around Guernica» στο κοινό. Το έργο «Around Guernica, 2009/2020» αναφέρεται στις ανοησίες της ανθρώπινης βίας και των πολέμων και είναι το μόνο έργο που ο Ballester έχει διατηρήσει ένα «ζωντανό» στοιχείο: το λουλούδι που υπήρχε και στο πρωτότυπο ζωγραφικό έργο και συμβολίζει την ελπίδα.
Σε αυτό το πλαίσιο, το Μουσείο Guggenheim Bilbao ήρθε σε επαφή με την Estudios Durero, ισπανική εταιρεία γραφικών τεχνών, για να εκτυπώσει το έργο σε ένα μοναδικό, χειροποίητο λινό υλικό με ειδική λευκή επίστρωση, ειδικά για την έκθεση. Το έργο έχει συνολικές διαστάσεις 3,5 x 7,8 μέτρα.
Η εκτύπωση έγινε στα κεντρικά γραφεία της Durst στο Brixen της Ιταλίας, σε εξάχρωμη μηχανή Durst Rho 512. Η δουλειά αυτή αποτέλεσε πραγματική πρόκληση, διότι το διαθέσιμο υλικό ήταν αρκετό για μία και μόνο εκτύπωση, πράγμα που σήμαινε ότι δεν ήταν δυνατή η δοκιμαστική εκτύπωση στο τελικό υλικό.
«Ήταν πραγματική τιμή για εμάς και για την Durst να συμμετέχουμε στη δημιουργία αυτού το ειδικού έργου μαζί με τον José Manuel Ballester και το Μουσείο Guggenheim Bilbao», Ander Soriano, ιδιοκτήτης της Estudios Durero. «Καμία άλλη εταιρεία δεν θα μπορούσε να το κάνει. Και στον αρχικό πίνακα του Picasso, αλλά και στην ερμηνεία του Ballester, κυριαρχεί ένα μεγάλο εύρος αποχρώσεων του γκρι που απαιτούν πολύ υψηλή ανάλυση. Επομένως η ποιότητα εκτύπωσης πρέπει να είναι εξαιρετικά υψηλή για να προσφέρει πραγματική αξία στην αναπαραγωγή του. Και αυτό θα ήταν αδύνατο χωρίς το Durst Rho 512 6 C.»
Αναφερόμενος στην Durst, ο Ballester είπε: «Για να ξεκινήσουμε αυτό το έργο, χρειαστήκαμε πολλούς συνεργάτες, και ήταν προνόμιο που είχαμε την καλύτερη τεχνολογία».
Ο Rafael Carbonell, Διευθύνων Σύμβουλος στην Durst Iberica, δήλωσε: «Η Estudios Durero υπήρξε πιστός πελάτης και ήταν πραγματική τιμή για εμάς να βοηθήσουμε το Μουσείο Guggenheim Bilbao σε αυτό το ειδικό έργο. Όταν τυπώνεις μόνο μαύρο, γκρι και λευκό, η ποιότητα πρέπει να είναι εξαιρετικά υψηλή για να δώσει στην τέχνη την πραγματική της αξία.»
Ο Christian Harder, επικεφαλής γραφικών του Ομίλου Durst, δήλωσε: «Ήμασταν εξαιρετικά περήφανοι και χαρούμενοι που καλωσορίσαμε τον κ. Ballester και τον κ. Soriano στα κεντρικά γραφεία μας στην Ιταλία, όπου κατάφεραν να δουν από πρώτο χέρι τις κορυφαίες εγκαταστάσεις μας. Τα μοναδικά λινά υλικά προετοιμάστηκαν ειδικά για αυτό το έργο τέχνης και μας τα προμήθευσε το μουσείο. Αυτό σήμαινε ότι είχαμε μόνο μια ευκαιρία, χωρίς δοκιμαστική εκτύπωση. Και τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους. Οι επισκέπτες της έκθεσης του μουσείου έχουν εκπλαγεί με την εξαιρετική ποιότητα εκτύπωσης.»